Zasady bezpieczeństwa niektórych organizacji ustawione są tak, by blokować korzystanie z jakichkolwiek aplikacji zewnętrznych (nawet eRecruiter, czy w tym przypadku Google Calendar). W takiej sytuacji przy próbie zalogowania do konta Google z eRecruiter, użytkownik zobaczy komunikat:
Aby zapobiec tej sytuacji, należy zwrócić się z pomocą do firmowego działu IT, przesyłając ten wpis.
Działania, jakie musi wykonać dział IT, by integracja się powiodła:
1. Zalogować się do Konsoli Administracyjnej Google admin.google.com
2. Wejść w zakładkę Bezpieczeństwo:
3. Wejść w zakładkę Dostęp do Interfejsów API na samym dole
4. Wybrać Zarządzanie dostępem do aplikacji innych firm
5. Kliknąć Skonfiguruj nową aplikację, po czym wybrać Nazwa Aplikacji OAuth lub Identyfikator Klienta
6. Następnie należy kliknąć w Wyszukaj nazwę aplikacji OAuth lub Identyfikator klienta, wpisać eRecruiter i kliknąć Szukaj. Z listy wyszukanych aplikacji proszę wybrać aplikację eRecruiter.
7. Następnie należy zaznaczyć checkbox Indentyfikator klienta OAuth. Wszystkie boksy powinny się zaznaczyć. Na końcu należy kliknąć Select.
8. Kolejny krok to nadanie aplikacji dostępu. Należy to zrobić klikając checkbox Zaufane: mają dostęp do wszystkich usług Google, a następnie Configure.