Czym są ścieżki onboardingowe i gdzie je znaleźć?
Ścieżki onboardingowe mają za zadanie zapewnić jednakowy proces onboardingu dla wszystkich kandydatów oraz ułatwić pracę rekrutera w okresie od decyzji o zatrudnieniu, do pierwszego dnia pracy pracownika.
Stały dostęp do zarządzania ścieżkami zapewnia przycisk w prawym górnym rogu ekranu.
Widoczny jest on dla każdego użytkownika, który ma dostęp do zarządzania ścieżkami.
TIP: Dostępy do ścieżek nadaje i odbiera Administrator w ustawieniach.
Ścieżki są wspólne dla wszystkich użytkowników mających do nich dostęp. To znaczy, że każdy użytkownik z dostępem widzi te same ścieżki i może z nich korzystać. Przy każdej ścieżce widoczne jest, kiedy i przez kogo została ostatnio edytowana.
Dodawanie nowej ścieżki onboardingowej
Nową ścieżkę można dodać poprzez kliknięcie kafelka "+ Dodaj nową ścieżkę".
Następnie należy wpisać nazwę nowej ścieżki. Można także umieścić jej dodatkowy opis.
W każdej ścieżce można (ale nie trzeba) ustawić:
Listę automatycznych wiadomości do zatrudnianej osoby
Listę zadań dla osoby z HR
Poniżej omawiamy, jak ustawić każdą z tych list.
1. Automatyczna komunikacja do zatrudnianych osób
Lista automatycznych wiadomości pozwala wybrać zestaw maili, które samoczynnie będą wysyłane do nowozatrudnionej osoby w wybranych odstępach czasu.
Szablony wiadomości onboardingowych możesz dodać i edytować w ustawieniach. Przy tworzeniu ścieżki należy wybrać wiadomości, które będą w jej ramach wysyłane i określić czas ich automatycznej wysyłki. Dla każdej wiadomości określa się ten czas indywidualnie, a punktem odniesienia jest zmiana etapu kandydata na "Zatrudnienie" lub dzień rozpoczęcia pracy. Przykładowo: można ustawić, by automatyczna wiadomość z prezentacją o firmie wysyłała się np. 7 dni po zmianie etapu na "Zatrudnienie" lub 3 dni przed przyjściem nowej osoby do pracy.
Po uruchomieniu ścieżki onboardingowej wiadomości będą wysyłane automatycznie.
2. Lista zadań dla rekrutera
W każdej ścieżce onboardingowej możesz utworzyć listę zadań dla osoby z HR, które musi wykonać przed przyjściem nowozatrudnionej osoby do pracy.
Do każdego zadania możesz załączyć opis, plik i określić czas, kiedy zadanie powinno być wykonane.
Tak przygotowaną ścieżkę wystarczy zapisać, by móc używać jej w onboardingu (wybierając ją w polu "ścieżka onboardingowa" przy nowozatrudnionej osobie).
Możesz ustawić wiele ścieżek onboardingowych, różniących się między sobą w zależności np. od formy zatrudnienia nowej osoby lub obejmowanego przez nią stanowiska.
Jednak niezależnie od tego, ile ścieżek stworzysz w Module Onboardingu, w każdej z nich możesz zastosować te same szablony wiadomości, co zagwarantuje spójność komunikacji do wszystkich kandydatów. Bez względu na to, kto stworzy daną ścieżkę onboardingową lub jakie będzie stanowisko zatrudnianego kandydata.