Przejdź do głównej zawartości
Jak opublikować ofertę modułową na Pracuj.pl?
Mateusz avatar
Napisane przez Mateusz
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Poniższa instrukcja dotyczy firm, które korzystały z publikacji ogłoszeń na Pracuj.pl przez eRecruiter. Jeżeli Twoja firma nie korzystała z tej opcji, skontaktuj się z Opiekunem eRecruiter, lub napisz do nas na czat.

Zobacz wideo-tutorial z publikacji oferty modułowej na Pracuj.pl:

Publikacja ogłoszenia modułowego Pracuj.pl odbywa się inną drogą, niż publikacja dotychczasowych ogłoszeń w eRecruiter. Chcąc opublikować taką ofertę, kliknij "Dodaj ogłoszenie" w zakładce "Ogłoszenia". Zobaczysz nową opcję "Ogłoszenie modułowe pracuj.pl"

Przejdziesz do zupełnie nowego widoku - Kreatora ofert.

Krok 1. Szablon

W pierwszym kroku wybierz szablon ogłoszenia. Do wyboru są 5 opcji:

  • szablon Specjaliści i managerowie

  • szablon Specjaliści IT

  • szablon Pracownicy fizyczni i fachowcy

  • szablon Pracownicy obsługi

  • szablon Pracownicy sektora publicznego

Przy każdym z szablonów możesz zobaczyć wypełniony przykład oferty, klikając "Podgląd". Wybierz taki szablon, na jaki masz wykupione kredyty na publikację na portalu pracuj.pl. Jeżeli nie wiesz, jaki szablon wybrać, skontaktuj się z Administratorem systemu lub Opiekunem po stronie pracuj.pl.

Krok 2. Treść

Oferta modułowa jest bardzo rozbudowana, zawiera wiele elementów, o które możesz wzbogacić swoje ogłoszenie. Świetnym rozwiązaniem jest to, że cokolwiek dodasz do ogłoszenia, od razu po prawej stronie zobaczysz na podglądzie. Do wyboru masz dwa rodzaje podglądu: z punktu widzenia przeglądania oferty na laptopie i na urządzeniu mobilnym.

Krok 2. podzielony jest na 6 zakładek. Przejdźmy przez nie po kolei:

Zakładka 1. Informacje podstawowe

Tu uzupełnij następujące informacje:

  • język ogłoszenia

  • nazwa stanowiska

  • czas publikacji

  • rodzaj umowy

  • proponowane wynagrodzenie

  • wymiar pracy

  • poziom stanowiska

  • informacje na temat rekrutacji zdalnej, pracy zdalnej

Uwaga! Po opublikowaniu ogłoszenia nie będzie możliwa samodzielna edycja następujących pól: nazwa stanowiska, poziom stanowiska, miejsce pracy, nazwa firmy, lokalizacji(można jedynie usunąć miejsce pracy), czas publikacji oraz typu i szablonu ogłoszenia. W przypadku potrzeby edycji tych pól należy skontaktować się ze swoim opiekunem klienta.

Część z powyższych informacji jest nieobowiązkowa, jednak im więcej informacji podasz, tym więcej dowie się i zobaczy kandydat. Po dodaniu każdego elementu na podglądzie pojawiać będzie się coraz więcej informacji.

Kliknij "Dalej".

Zakładka 2. Określ lokalizację i zasięg

W tej zakładce określisz tryb oraz adres miejsca pracy.

Zakładka 3. Zakres pracy i wymagania

W tej zakładce rozpoczynasz dodawać treść Twojego ogłoszenia. Uzupełnij:

  • Twój zakres obowiązków

  • Nasze wymagania

  • Mile widziane (nieobowiązkowe)

  • Podział czasu pracy (nieobowiązkowe)

Uwaga! Nie ma możliwości edycji tekstu nagłówka

Do wyboru masz dwie możliwości wpisywania tekstu. Możesz dodawać treść w punktach, lub jako zwykły tekst.

Wybierając pierwszą opcję, wystarczy że dodasz kolejne zdania, oddzielając je przyciskiem "enter", a na podglądzie zmienią się one w wypunktowania:

Przy tworzeniu opisu zakresu obowiązków i wymagań możesz skorzystać z generatora treści. Sztuczna inteligencja (ChatGPT) na podstawie nazwy stanowiska wygeneruje Wymagania i Opis stanowiska, które możesz edytować i dostosować do swoich potrzeb. Funkcja jest dostępna w ogłoszeniach z segmentu BLUE i PINK.

W sekcji "Podział czasu pracy" możesz procentowo odwzorować, ile czasu pracownik będzie przeznaczać na dane działania, co w ofercie wyglądać będzie tak:

Kliknij "Dalej".

Zakładka 4. Co możesz zaoferować

W tej zakładce dodasz:

  • to oferujemy

  • wasze benefity

  • etapy rekrutacji

  • informacje o firmie

  • dodatkowe moduły

To, co oferujecie możesz pokazać na dwa sposoby:

  1. wpisując benefity ręcznie - za pomocą pola otwartego

  2. wybierając dostępne benefity z listy. Pojawią się one na ofercie w formie ikonografik. Do wyboru masz kategorie: najpopularniejsze, zdrowie, własny użytek, finanse, komfort pracy, socjalne, inne i własne. Nie ma limitu liczby dodawanych benefitów.

Możesz korzystać z obydwu rozwiązań jednocześnie.

Etapy rekrutacji to miejsce, w którym możesz wpisać, jak wygląda w przypadku danego ogłoszenia Wasz proces. Kandydat od razu będzie wiedział, czego powinien się spodziewać, gdy weźmie udział w danej rekrutacji.

Uwaga! Etapy rekrutacji są dostępne tylko dla posiadaczy płatnej wersji profilu pracodawcy.

O nas Przedstaw firmę w ciekawy, ale konkretny sposób. Opisz misję, wizję i wartości, które charakteryzują jej kulturę pracy.

W sekcji "Dodatkowe moduły" możesz wpisać dodatkowe informacje, które nie zmieściły się w innych częściach oferty.

Ostatnią sekcją w tej zakładce jest Kategoria ogłoszenia. Możesz kliknąć "Pobierz kategorię", by kreator sam dopasował ją do Twojej oferty, lub wybrać ją ręcznie.

Kliknij "Dalej".

Zakładka 5. Elementy wizualne

Tutaj możesz dodać wasz logotyp oraz zdjęcie w tle do ogłoszenia.

Pamiętaj, że wymagane są:

  • przy logotypie: pliki o wielkości 280 x 280 px, maksymalnie 2 MB, rozszerzenie .jpg lub .png

  • przy zdjęciu w tle: przy logotypie: pliki o wielkości 1920 x 440 px, maksymalnie 2 MB, rozszerzenie .jpg lub .png

Tak się u nas pracuje Wybierz zdjęcia lub film pokazujący kandydatom jak wygląda przyszłe miejsce pracy. To może być siedziba główna, linia produkcyjna czy wspomnienia z wyjazdu integracyjnego. Dodanie filmu lub większej liczby zdjęć jest dostępne w płatnej wersji profilu pracodawcy.

Następnie możesz zastosować w ofercie Wasze firmowe kolory, dostosowując:

  • kolor wiodący w ogłoszeniu

  • kolor tekstu na tle

  • tło w modułach: podział czasu pracy i etapy rekrutacji.

Wszystkie zmiany zobaczysz w podglądzie.

Kliknij "Dalej".

Zakładka 6. Wybierz jak chcesz zbierać CV

Pierwszym krokiem w tej zakładce jest podpięcie rekrutacji, do której mają spływać aplikacje. Zacznij wpisywać nazwę rekrutacji, a kreator podpowie Ci wynik. Dodatkowo możesz włączyć opcję "Chcę otrzymywać aplikacje również od kandydatów nieposiadających CV (opcjonalne CV)" aby pozyskać większą ilość aplikacji.

Możesz dodać więcej niż jedną lokalizację nawet w przypadku, gdy poszukujesz kandydatów w jednym mieście. W tym celu wybierz opcję "Chcę dodać link do formularza eRecruiter do każdego miejsca pracy". Do każdej lokalizacji możesz dodać tę samą lub różne rekrutacje oraz odpowiednio je opisać.

Kolejne informacje, które możesz uzupełnić to:

  • zgłoszenia telefoniczne - możesz wpisać numer telefonu, który będzie wyświetlać się przy danej ofercie

  • numer referencyjny - jeżeli go wpiszesz, będzie widoczny w ofercie

Kliknij "Dalej".

Krok 3. Dodatki

W tym kroku wybierzesz dodatki przed publikacją ogłoszenia.

Krok 4. Podsumowanie

Ostatni widok przed publikacją to podsumowanie wszystkich wprowadzonych informacji. System wskaże pola, które nie zostały uzupełnione, więc zweryfikujemy jakie jeszcze informacje możemy dodać.

Gdy Twoja oferta jest gotowa, kliknij Publikuj. Ogłoszenie pojawi się na portalu Pracuj.pl w ciągu kilku minut. Nie będzie już weryfikowane przez konsultanta po stronie Pracuj.pl.

Przeczytaj również:

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?