Wszystkie kolekcje
Pierwsze kroki w systemie eRecruiter
KROK 1: Jak założyć projekt rekrutacyjny w systemie?
KROK 1: Jak założyć projekt rekrutacyjny w systemie?

W tym kroku dowiesz się, jak założyć nową rekrutację w systemie z dopasowanym formularzem aplikacyjnym.

Mateusz avatar
Napisane przez Mateusz
Zaktualizowano wczoraj

Chcesz założyć swoją pierwszą rekrutację? Utworzona w systemie rekrutacja określa założenia prowadzonego przez Ciebie projektu i jest jak folder, do którego trafią aplikacje kandydatów na konkretne stanowisko.

Poniżej prezentujemy kroki, które należy wykonać aby utworzyć projekt rekrutacyjny:


1) Aby założyć rekrutację, kliknij przycisk "+Dodaj projekt", który znajduje się na pasku górnego menu eRecruiter.

Po kliknięciu zobaczysz panel pozwalający założyć nowy projekt rekrutacyjny na dwa sposoby – poprzez utworzenie nowego projektu od podstaw lub poprzez skopiowanie istniejącego już projektu.

Jeżeli chcesz stworzyć zupełnie nową rekrutację, skorzystaj z przycisku "+ Stwórz nowy projekt", który znajduje się po lewej stronie ekranu.

Jeżeli natomiast chcesz skorzystać z opcji kopiowania, skorzystaj z tego artykułu: Jak założyć nowy projekt rekrutacyjny poprzez opcję kopiowania?

2) Następnie uzupełnij kolejne zakładki, które zdefiniują założenia nowo tworzonego projektu.

Zakładka 'Szczegóły rekrutacji'

Uzupełnisz tutaj takie parametry jak:

  • Nazwa Stanowiska - która dla Ciebie będzie jednocześnie nazwą założonego projektu;

  • Dział firmy - możesz wybrać odpowiedni Dział z listy, którą aktualizuje Administrator systemu;

  • Identyfikator/nr referencyjny - jeżeli korzystacie z numerologii w swoich ogłoszeniach to jest właśnie miejsce, gdzie możesz ją wprowadzić;

  • Miasto- tutaj możesz uzupełnić lokalizację pracy na danym stanowisku. Informacja ta nie będzie widoczna dla kandydatów i nie jest to pole obowiązkowe;

  • Język rekrutacji - język, który wybierzesz, zdefiniuje późniejszy kontakt z kandydatami. WAŻNE- jest to jedyne pole, które po aktywacji projektu nie będzie możliwe do edycji!;

  • Liczba wakatów- tu wybierz, ilu kandydatów poszukujesz na to stanowisko. Nie jest to pole obowiązkowe i służy późniejszym analizom raportowym;

Zakładka 'Formularz dla kandydatów'

Sekcja 'Pytania'- ustalisz tu zestaw pytań, które chcesz zadać kandydatowi na etapie aplikowania. Możesz skorzystać z gotowego zestawu, który znajdziesz na liście rozwijanej lub stworzyć zupełnie nowy zbiór pytań do kandydatów

TIP : Do pracy z tworzeniem pytań na pewno przyda się znajomość z Biblioteką Pytań- przejdź TUTAJ i dowiedz się o niej więcej ;)

Sekcja 'Klauzule i zgody'- Tutaj wybierasz klauzule i zgody dla danego projektu rekrutacyjnego. W tym miejscu domyślnie pojawią się najnowsze (jeżeli żadne nie zostały wcześniej przez Ciebie użyte) lub te ostatnio wybierane przez Ciebie klauzule i zgody.

Uwaga! Aktywacja projektu bez klauzuli jest możliwa, jednak rekomendujemy ich dodanie, by zachować zgodność z przepisami prawa.

O tym, jak zdefiniować nowe klauzule i zgody, przeczytasz w artykule: Jak wprowadzić klauzule i zgody do systemu?

Sekcja Wygląd- możesz w niej ustawić graficzną odsłonę formularza aplikacyjnego. Pamiętaj jednak, że jej dostępność zależy od tego, czy posiadasz stylowane formularze graficzne.

Dodatkowo, w tym miejscu możesz także uruchomić bądź dezaktywować funkcję Prostego Aplikowania, które usprawnia aplikowanie kandydatom, których pozyskujemy z Pracuj.pl.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz TUTAJ

Zakładka 'Etapy procesu'

Tutaj wybierzesz etapy, które mają być przypisane do tej rekrutacji. Etapy można dodawać za pomocą przycisku Dodaj etap. Możesz także usunąć te, z których nie skorzystasz w danym projekcie (dostępna ikona kosza) oraz dowolnie zmieniać ich kolejność (Wystarczy kliknąć i przytrzymać lewym przyciskiem myszy wybrany etap, a następnie przesunąć go w wybrane miejsce). 

Dodatkowo, przy etapie Nowy masz możliwość wyboru podziękowania dla kandydata za przesłanie aplikacji. Domyślnie ustawione będzie podziękowanie systemowe, które, po rozwinięciu listy, można zmienić na własny szablon wiadomości lub brak podziękowania.

Więcej informacji o tym, jak dodawać i edytować etapy rekrutacji, znajdziesz w artykule Jak tworzyć etapy własne?

Zakładka 'Zespół'

Tutaj zdecydujesz, które osoby z Twojego zespołu będą przypisane do tego projektu rekrutacyjnego. Jako osoba, która zakłada projekt, będziesz oznaczona/y mianem Właściciela Projektu. Możesz także dodać lub usunąć nowe osoby, jak również określić częstotliwość powiadomień, które będą otrzymywali poszczególni rekruterzy.

Zakładka 'Raportowanie'

Tutaj możesz uzupełnić dodatkowe informacje o zakładanym projekcie rekrutacyjnym. Informacje te przydadzą się do właściwego raportowania danych dotyczących procesu rekrutacji. Rodzaj rekrutacji i Uzasadnienie mają domyślnie wybrane opcje Rekrutacja zewnętrzna i Nowe stanowisko. Dodatkowo, pole Proponowane wynagrodzenie domyślnie ma wybraną opcję PLN. Wartości te można zmieniać.

Zakładka 'Integracja Marketplace'

Tutaj możesz zapoznać się z ofertą dodatkowych narzędzi i usług, które są dostępne na rynku i mają możliwość integracji z systemem eRecruiter. Na samej górze zweryfikujesz także, czy któreś z wymienionych narzędzi jest już u Was dostępne z poziomu systemu.

3) Ostatni krok to aktywacja projektu!

Aby zakończyć proces zakładania nowego projektu, kliknij przycisk Aktywuj projekt widoczny w prawym górnym rogu okna. W tym momencie pojawi się okno z możliwością wyboru sposobu udostępniania projektu poprzez wygenerowanie linków lub stworzenie ogłoszenia.

Jeżeli chcesz bardziej szczegółowo poznać tajniki zakładania projektu rekrutacyjnego zapraszamy Cię do tego wpisu: Jak założyć nowy projekt rekrutacyjny?

Wolisz oglądać niż czytać? Zachęcamy do zapoznania się z poniższym filmem instruktażowym, gdzie krok po kroku opisujemy jak założyć nowy projekt rekrutacyjny:

Czytaj więcej:

SŁOWA KLUCZOWE: od czego zacząć ; jak założyć pierwszy projekt ; gdzie dodać projekt ; kopiować ; nr referencyjny ; język rekrutacji ; gdzie zamieszczam klauzulę ; formularz graficzny ; systemowe podziękowanie ; brak podziękowania ; powiadomienia o aplikacjach ; właściciel projektu ; integracja ; narzędzia HR

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?