W eRecruiter i w całej Grupie Pracuj dbamy o to, aby nasi klienci czerpali pełnię korzyści z naszych produktów i usług. Dlatego skupiamy się na zapewnieniu jak największego spływu aplikacji na ogłoszenia, w tym przede wszystkim na oferty z Pracuj.pl. Wiemy, że im więcej kandydatów zaaplikuje na dane stanowisko, tym większa szansa na szybsze znalezienie idealnego pracownika. Z tego powodu postanowiliśmy jeszcze bardziej ułatwić kandydatom aplikowanie na oferty opublikowane na Pracuj.pl z systemu eRecruiter.
Uwaga: cały czas rozwijamy tę funkcję. Wyrażenie zgody na Proste aplikowanie z Pracuj.pl nie oznacza, że od razu obejmie ono wszystkie prowadzone w organizacji projekty rekrutacyjne.
Czym jest Proste aplikowanie z Pracuj.pl i dlaczego warto z niego korzystać?
Funkcja ta polega na integracji formularzy eRecruiter z Pracuj.pl. Zapewnia uspójnienie procesu aplikowania z tego portalu – kandydat nie będzie mieć wrażenia, że opuszcza serwis Pracuj.pl przechodząc na formularz eRecruiter.
Aplikowanie stanie się dla kandydata procesem jedno- lub dwukrokowym. Zamiast wypełniać jeden długi formularz, zobaczy krótsze i bardziej przyjazne widoki:
w 1 kroku kandydat będzie podawał dane podstawowe i załączał plik CV (informacje te zapiszą się automatycznie w systemie, nawet jeśli kandydat nie dokończy drugiego kroku) lub, jeśli skorzysta z przycisku "Aplikuj szybko" na Pracuj.pl, pominie krok 1 i od razu zostanie przeniesiony na krok 2,
w 2 kroku kandydat będzie odpowiadał na pytania dodatkowe
Rys. widok przykładowego formularza w obecnej szacie graficznej (z lewej) oraz formularza w nowej odsłonie (2 kroki) w ramach Prostego aplikowania z Pracuj.pl
Dzięki Prostemu aplikowaniu z Pracuj.pl kandydaci będą mieli takie same wrażenia przy aplikowaniu na oferty z formularzem eRecruiter, jak na oferty opublikowane w ramach Strefy Pracuj. Dzięki temu proces stanie się dla nich przyjemniejszy i łatwiejszy, nie będą przenoszeni między stronami. Skróci to czas aplikowania i zmniejszy ryzyko rezygnacji w trakcie.
Co więcej, dzięki Prostemu aplikowaniu pola w formularzu będą automatycznie wypełniać się danymi kandydata z konta na Pracuj.pl. Kandydat aplikujący na oferty opublikowane poprzez eRecruiter na Pracuj.pl może skorzystać także z przycisku "Aplikuj szybko". Dzięki temu podstawowe dane (imię, nazwisko, e-mail, telefon, CV) zaciągną się z profilu kandydata na Pracuj.pl i zostaną automatycznie przesłane do eRecruiter, a kandydat zobaczy jedynie pola z dodatkowymi pytaniami. W związku z tym, jeżeli formularz nie zawiera pytań dodatkowych, to kandydat zaaplikuje na ofertę jednym kliknięciem: klik i aplikacja wpada do systemu eRecruiter!
Znacząco skróci to proces aplikowania, dzięki czemu kandydat będzie mógł bardziej skupić się na odpowiedzi na pytania, które przygotował rekruter - bez zbędnego wpisywania podstawowych danych. Popularność i skuteczność tej funkcji ma odzwierciedlenie w danych: już 6 na 10 aplikacji w Strefie Pracuj.pl odbywa się poprzez "Aplikuj szybko". Co równie istotne, przy użyciu przycisku „Aplikuj szybko” kandydaci aplikują średnio 3 razy szybciej, niż w przypadku tradycyjnej ścieżki (źródło: dane Pracuj.pl, marzec 2023).
Rys. Widok oferty z opcją "Aplikuj szybko"
Jakie są kluczowe zmiany i korzyści Prostego aplikowania z Pracuj.pl?
Formularze w ramach Prostego aplikowania z Pracuj.pl przejdą szereg zmian, które wpłyną korzystnie na konwersję kandydatów. Zmiany te nie wpłyną jednak na formularze opublikowane na innych portalach z ogłoszeniami. Oto najważniejsze z nich:
Ujednolicenie wyglądu – po zmianie formularze zintegrowane z Pracuj.pl zyskają uproszczony, czytelny wygląd, pomagający skupić się kandydatowi na tym, co najważniejsze: uzupełnieniu i przesłaniu odpowiedzi. Formularze wykorzystywane w ramach Prostego aplikowania z Pracuj.pl nie będą miały dotychczasowego brandingu (identyfikacji graficznej) - będą natomiast zawierały grafikę i logo takie, jak na ogłoszeniu na portalu Pracuj.pl. Obecność grafiki i logo zapewni identyfikację wizualną firmy. W przypadku ich braku, zintegrowany formularz wyświetli spójną estetycznie domyślną grafikę i ikonę w miejsce logotypu.
Dwukrokowe aplikowanie – podstawowe dane (imię, nazwisko, e-mail, telefon, CV) kandydat wypełni w pierwszym kroku aplikacji (na pierwszym ekranie formularza) lub wypełnią się one automatycznie, jeśli kandydat skorzysta z przycisku "Aplikuj szybko". Taka aplikacja od razu pojawi się w systemie, co zapewni szybsze jej pozyskanie, zaś kandydat zobaczy krótszy, bardziej zachęcający formularz.
Dlaczego brakuje odpowiedzi na część pytań z formularza?
Dopiero w drugim kroku kandydat uzupełnia odpowiedzi na dodatkowe pytania, które rekruter dołączył do formularza. Co istotne, nawet gdy aplikujący zrezygnuje z wypełniania formularza w trakcie (nawet jeśli nie odpowie na oznaczone jako obowiązkowe pytania w drugiej części formularza), jego aplikacja i tak trafi do pracodawcy - wystarczy, że wypełni pierwszy ekran formularza z danymi podstawowymi lub użyje przycisku "Aplikuj szybko". W takiej sytuacji w systemie będzie brakować odpowiedzi na część pytań. Dotychczas kandydat musiał odpowiedzieć na wszystkie pytania, aby jego aplikacja zapisała się w systemie, zmiana ta zatem wpływa pozytywnie na responsywność (zwiększenie liczby pozyskiwanych aplikacji).
Uwaga! Odpowiedzi na część pytań z formularza może też brakować, gdy kandydat jest w tym momencie w trakcie aplikowania. Oznacza to, że właśnie wypełnia formularz - zakończył jego pierwszy krok (i jego aplikacja pojawiła się w systemie), ale nie zakończył drugiego kroku. W takiej sytuacji zobaczysz chwilowo w systemie tylko odpowiedzi z pierwszego kroku. Pełną listę odpowiedzi zobaczysz, gdy kandydat zakończy krok drugi.
W związku z powyższymi zmianami w historii kandydata w eRecruiter pojawią się nowe statusy: pierwszy z informacją o zaaplikowaniu, gdy kandydat wypełni pierwszą część formularza. Drugi, gdy kandydat uzupełni dodatkowe informacje w formularzu – gdy wypełni drugą część formularza:
TIP: jeśli Twoi kandydaci regularnie nie odpowiadają na część pytań, sprawdź, czy formularz w danej rekrutacji nie jest zbyt długi lub niektóre pytania nie zniechęcają kandydatów do udzielania odpowiedzi. Przykładem mogą być tu pytania otwarte lub pytania powielające informacje zawarte w CV dołączanym do aplikacji.
Elastyczność – każdorazowo, podczas tworzenia bądź edycji rekrutacji, możesz zdecydować, czy dany projekt ma lub nie ma korzystać z Prostego aplikowania z Pracuj.pl.
Mobilność – coraz częściej kandydaci poszukują pracy przy pomocy smartfonów. Dlatego udogodnienia w ramach Prostego aplikowania będą widoczne także na urządzeniach mobilnych i w aplikacji mobilnej Pracuj.pl. Dzięki temu kandydaci będą mogli szybko i przy pomocy kilku kliknięć wziąć udział w rekrutacji.
Które formularze obejmie Proste aplikowanie z Pracuj.pl?
Integracja obejmie jedynie formularze zawierające wymienione pytania:
Powitanie
Podstawowe pytania (imię, nazwisko, nr. telefonu, adres email, CV)
Dane kontaktowe krótkie
Dane kontaktowe pełne
Data urodzenia
Forma grzecznościowa
Nagłówek
Oczekiwania finansowe (wszystkie)
Prawo jazdy
Dyspozycyjność
Osoba polecająca
Pytanie otwarte
Pole wielokrotnego wyboru
Pole wielokrotnego wyboru (lista rozwijana)
Pole jednokrotnego wyboru
Pole jednokrotnego wyboru (lista rozwijana)
Pole data
Dodaj plik
Języki
Miejsce pracy (wybór jednego miejsca)
Miejsce pracy (wybór wielu miejsc)
Opisywane zmiany nie obejmą formularzy z następującymi pytaniami:
Wykształcenie
Lokalizacja (wybór jednego miejsca)
Lokalizacja (wybór wielu miejsc)
Doświadczenie zawodowe
Historia zatrudnienia
Zmiany nie obejmą także formularzy w języku innym niż polski oraz projektów prowadzonych w ramach multirekrutacji i obsługi wielu spółek.
Jak wyłączyć Proste aplikowanie z Pracuj.pl?
Proste aplikowanie z Pracuj.pl jest domyślnie włączone, by zwiększać konwersję z ogłoszeń rekrutacyjnych. Możesz jednak wyłączyć te funkcję w dwóch miejscach:
1. podczas tworzenia nowego projektu rekrutacyjnego - wówczas wyłączenie obejmie jedynie wybrany projekt:
w nowym widoku zakładania rekrutacji:
w starym widoku zakładania rekrutacji:
2. w ustawieniach systemu (sekcja "Formularz") - wyłączenie obejmie wszystkie projekty rekrutacyjne, obecne i przyszłe (nie zalecamy tej opcji). Opcja ta dostępna jest jedynie dla Administratorów systemu.
SŁOWA KLUCZOWE: szybkie aplikowanie ; pracuj.pl ; jak wyłączyć proste aplikowanie ; co to proste aplikowanie ; brak odpowiedzi kandydata w formularzu ; aplikuj szybko |