Strona Kariery PRO - o co zadbać na start?

Dowiedz się, jakie elementy powinna zawierać Twoja strona kariery i jakie ustawienia należy zaopiekować na start.

Radosław avatar
Napisane przez Radosław
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W Kreatorze Stron Karier PRO istnieje ponad 30 gotowych elementów, które pozwalają na przejrzystą prezentację treści dedykowanych potencjalnym kandydatom. W komunikacji do przyszłego pracownika pojawia się wiele informacji, jakie mogą wydawać się konieczne do przekazania. Ważne, aby odpowiednio wybrać i wyeksponować te najważniejsze kwestie. W tym artykule prezentujemy, o jakie treści i ustawienia zaawansowane swojej strony warto zadbać przed jej finalnym opublikowaniem w Internecie.

Sekcja "O nas"

Z danych eRecruiter wynika, że 60% kandydatów odwiedzających stronę karier pracodawcy, poszukuje informacji o tym, czym zajmuje się firma. Takie informacje powinny znaleźć się na samym początku strony. W Kreatorze znajdziesz opcję wpisania samego tekstu za pomocą elementu "nagłówek i tekst". Bardziej zaawansowane elementy, jak "tekst i multimedia" oraz "akordeony i multimedia", pozwalają wkomponować w tekst elementy graficzne, a także dynamiczne kafelki, które rozwijają się po kliknięciu.

TIP: Jeśli Twoja organizacja posiada film promocyjny, wykorzystaj element "motyw przewodni". Poza zamieszczeniem nagłówka wprowadzającego, zamieścisz w tle film opublikowany w serwisie YouTube lub Vimeo.

Benefity

Nieodzownym elementem każdej oferty pracy są benefity oferowane pracownikom. Warto komunikować o nich na każdym kroku. Często okazuje się, że bez względu na stanowisko, pracownikom przysługuje podobny pakiet korzyści.

W elemencie "pole ikon" dostępna jest baza ponad 150 ikon, które pozwolą w kreatywny sposób zaprezentować wszystkie benefity. Ich kolor dostosujesz używając palety kolorów. Do każdego z nich, poza nagłówkiem, możesz zamieścić krótki opis.

TIP: jeśli posiadasz własny zestaw ikon lub zdjęć, wykorzystaj element "pole obrazu", w którym zamieścisz własne grafiki i zaprezentujesz je w takiej samej formie, jak w elemencie "pole ikon".

Zespoły

Dla kandydata szukającego pracy w zakładce "kariera" kluczowa jest informacja, czy jego kompetencje będą w ogóle przydatne w organizacji. Poza listą aktywnych ofert pracy, pomocne będzie wskazanie zespołów, z jakich składa się organizacja.

Wśród elementów kreatora znajduje się dedykowany element "team", który w formie dynamicznej listy pozwoli na kompaktowe wyliczenie wszystkich działów, z jakich składa się firma. Dzięki temu nawet duża liczba zespołów może zostać przejrzyście opisana, a szczegółowe informacje ukryjesz w rozwijanej sekcji lub pod przyciskiem.

TIP: prezentacja zespołów to dość elastyczny obszar, do którego z powodzeniem wykorzystasz także inne elementy. Warto eksperymentować, szczególnie z elementami "tekst i multimedia", "akordeony i multimedia" oraz "grupy docelowe".

Proces rekrutacyjny

Poinformuj kandydatów, jak wygląda proces selekcji kandydatów poprzez krótkie przedstawienie kolejnych etapów rekrutacji. Opis nie musi być szczegółowy, a sama informacja o tym, czy kandydata czeka rozmowa telefoniczna lub rozmowa w siedzibie firmy, pozwoli mu lepiej się przygotować.

Kreator posiada dedykowany element "proces rekrutacyjny", stworzony do opisania etapów rekrutacji. Każdy etap może być wyróżniony własnym zdjęciem, piktogramem lub jedną ze stockowych grafik.

Wyróżnione oferty pracy

Nieodzownym elementem strony kariera są ogłoszenia o pracę. Na stronie kariery powinna znajdować się lista wszystkich wolnych stanowisk, wraz z opisem zakresu obowiązków, wymagań, ofertą oraz możliwością złożenia aplikacji. Z poziomu systemu eRecruiter sprawnie opublikujesz ogłoszenie o pracę powiązane z daną rekrutacją.

Masz problem z pozyskaniem kandydata na konkretne stanowisko? Poza domyślną listą ofert kreator pozwala w niestandardowy sposób wyróżnić dowolną liczbę ogłoszeń. Każdy element zawierający opcję przycisku, może zostać wykorzystany jako przekierowanie do treści konkretnej oferty pracy. Element "wielofunkcyjne teasery" pozwoli stworzyć kompaktową listę, natomiast "duże teasery" umożliwią stworzenie podobnego widoku w większym formacie. "Key visual z ofertami pracy" pozwoli umieścić wybrane ogłoszenia w formie slidera z dużymi kafelkami.

Przykładowa lista ofert pracy naszego klienta:

TIP: aby wyróżnić dane ogłoszenie, opublikuj je na stronie kariery z poziomu systemu eRecruiter. Po publikacji otwórz ogłoszenie korzystając z domyślnej listy, a następnie skopiuj adres strony z ogłoszeniem.

Uwaga! W wypadku wprowadzenia zmian w treści ogłoszenia, link do wyróżnionej oferty pracy także ulega zmianie i należy go zaktualizować ręcznie.

Linki do stron zewnętrznych

Na stronie warto zebrać najważniejsze odsyłacze do innych witryn związanych z organizacją: głównej strony internetowej, mediów społecznościowych, profili pracodawcy. Dzięki temu kandydaci łatwo odnajdą inne, szczegółowe informacje o Twojej firmie.

Ten obszar z powodzeniem zaopiekuje element "linki społecznościowe". Pozwala on na dodanie dowolnej liczby linków, które można oznaczyć odpowiednią ikoną. Poza opcją przejścia do konkretnej strony zewnętrznej, możliwe jest przekierowanie do czatu w aplikacji Messenger lub połączenia w aplikacji WhatsApp.

SEO: tytuł, meta opis, obraz


Ustawienia SEO oraz Favicon znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych, po kliknięciu w koło zębate, w prawym, górnym rogu ekranu.


Strona internetowa to nie tylko treść widoczna w formie tekstu, obrazów i filmów w widoku głównym. Każda strona zawiera swój tytuł, który wyświetla się na karcie przeglądarki internetowej. Warto wprowadzić tu opis spójny ze stroną główną organizacji lub utworzyć własny tekst związany ze stroną karier.

W sekcji SEO warto uzupełnić poniższe pola:

  • Tytuł strony dla wyszukiwarek - pole %customer.name% zostanie automatycznie uzupełnione nazwą Twojej firmy, po opublikowaniu strony. Jeśli chcesz, możesz wpisać nazwę firmy ręcznie, kasując automatyczne pole. Tytuł jest używany jako nagłówek H1, czyli ten o największym znaczeniu.

  • Meta opis -  powinien odpowiadać zawartości strony. Skrót %job.qty% oznacza liczbę ogłoszeń opublikowanych na Stronie Kariery PRO przez eRecruiter i jest automatycznie aktualizowany przez system.

  • Słowa kluczowe - wpisz tutaj słowa kluczowe, które najlepiej pasują do treści Twojej Strony. Ten wpis jest opcjonalny i nie jest już wymagany przez Google, natomiast może wpływać na wyszukiwanie Twojej strony w innych wyszukiwarkach.

Gdy udostępniasz link do dowolnej strony internetowej, na przykład wysyłając go na czacie lub zamieszczając w social mediach, poza samym hiperłączem pojawia się banner wyświetlający obraz oraz opis strony. Przed publikacją swojej strony kariery należy zadbać o tę sekcję, aby wklejony link schludnie prezentował się we wszelkich kanałach komunikacji.

Favicon

Gdy otwierasz wiele kart w przeglądarce, tytuły stron przestają być w całości. Aby odnaleźć właściwą kartę, z pomocą przychodzi favicon - mała grafika wyświetlana na karcie przed opisem strony. W wypadku strony karier, aby utrzymać spójność graficzną, sugerujemy zamieszczenie takiego samego faviconu, jak na stronie głównej organizacji.

Szczegółowe instrukcje edycji wybranych elementów oraz ustawień znajdziesz w tym artykule: Strona Kariery PRO - magnes na kandydatów

Potrzebujesz więcej inspiracji? Skorzystaj z naszego e-booka i dowiedz się, jak przygotować estetyczną Stronę Kariery PRO.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?