Kiedy Strona Kariery PRO zostanie opublikowana, można przystąpić do działań promujących witrynę w Internecie. Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą skutecznie przekierować kandydatów na przygotowaną witrynę i zwiększyć jej atrakcyjność dla wyszukiwarek internetowych.
Pamiętaj! Strona Kariery PRO będzie dostępna publicznie pod warunkiem, że jej status zmieni się na "opublikowana". Od tego momentu każda osoba znająca adres strony, będzie mogła przeglądać jej zawartość.
Ponadto, w ustawieniach zaawansowanych, strona jest domyślnie ustawiona jako widoczna w wynikach wyszukiwania. Nie zmieniaj tej opcji, jeśli chcesz, aby strona wyświetlała się w w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych
Odnośnik do Strony Kariery PRO na stronie głównej organizacji
Strona Kariery PRO jest odrębnie funkcjonującą witryną, posiadającą własny adres. Aby kandydaci mogli odnaleźć ją w Internecie, najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zamieszczenie odnośnika do Strony na istniejącej już stronie internetowej Twojej firmy. Zazwyczaj odnośnik znajduje się pod słowem "kariera" lub "praca w...". Aby tego dokonać, skontaktuj się z osobą zarządzającą stroną Twojej organizacji.
Zamieszczenie odnośnika nie tylko pozwoli na sprawne przeniesienie kandydatów na Stronę. Wpływa to również na atrakcyjność Strony Kariery PRO pod kątem SEO, dla botów indeksujących strony internetowe. W tym wypadku, im lepiej pozycjonowana jest strona główna organizacji, tym lepiej przełoży się to na pozycjonowanie Strony Kariery Pro. Dzięki temu skraca się czas indeksowania strony, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na skuteczne wyszukanie zakładki "kariera" w popularnych wyszukiwarkach internetowych.
Zadbaj o zoptymalizowanie treści na Stronie Kariery PRO pod kątem SEO
Strona Kariery PRO jest pod kątem technicznym przygotowana tak, aby nie stawiała barier przy pozycjonowaniu. Dla skutecznego działania należy zadbać również o odpowiednią zawartość strony. Przy redagowaniu treści pamiętaj o wykorzystywaniu odpowiednich fraz kluczowych, które mogą być powiązane z Twoją organizacją, branżą lub danym stanowiskiem pracy. Szczegółów dotyczących fraz może udzielić Twój zespół marketingu lub osoby administrujące stroną internetową Twojej organizacji.
Przy dodawaniu multimediów w kreatorze zwróć uwagę na nazwy plików. Staraj się unikać przypadkowych nazw. Spróbuj nazywać pliki zgodnie z tym, co zawierają. Przykładowo nazwa pliku może zawsze zawierać nazwę organizacji oraz w zależności od kontekstu: rodzaj wydarzenia, nazwę działu, opis lokalizacji której dotyczy zdjęcie. Nazwy te także są sprawdzane przez boty indeksujące strony internetowe. Uporządkowane i właściwie dobrane nazwy mogą wpływać na atrakcyjność Twojej strony pod kątem SEO.
Jeśli na swojej Stronie Kariery PRO zamieszczasz pliki graficzne w formie galerii, każdy obraz możesz opisać za pomocą pola 'alt text'. Jest on odczytywany zamiast obrazu przez osoby niewidome, korzystające z urządzeń wspomagających, takich jak czytniki ekranu. Tekst alternatywny jest istotny dla Internetu bez barier, wpływa on także na optymalizację pod kątem SEO. Tekst alternatywny występuje także w elemencie 'certyfikaty'.
Dzięki przyciskom "call to action" na Stronie Kariery PRO możesz zamieszczać odnośniki do linków zewnętrznych. Używając przycisków pamiętaj, że ilość, a przede wszystkim atrakcyjność połączeń z innymi stronami może wspierać atrakcyjność Twojej Strony. Oznacza to, że więcej linków do dobrze pozycjonowanych stron internetowych na Twojej stronie, może pomóc w zwiększeniu jej atrakcyjności pod kątem SEO. Przyciski są dostępne w wybranych elementach. Jeśli szczegółowe informacje o firmie są już opublikowane na stronie głównej organizacji, na Stronie Kariery PRO warto dodać odnośnik do strony w formie takiego przycisku.
Innym sposobem na zamieszczanie linków do zewnętrznych stron internetowych jest skorzystanie z elementu "linki społecznościowe". Element pozwala na dodanie hiperłącza do dowolnej witryny i oznaczenie go własną ikoną. Poza zwiększeniem szans na skuteczne wyszukanie witryny w Internecie, najważniejsze linki zgrupowane w jednym miejscu pozwolą kandydatowi na lepszą nawigację i szybsze dotarcie do istotnych informacji.
TIP: Nie zapomnij o wprowadzeniu wszystkich ustawień w zakładce SEO w ustawieniach zaawansowanych. Więcej o możliwościach zakładki SEO dowiesz się z tego artykułu.
Link do Strony Kariery PRO w szablonach wiadomości eRecruiter
W codziennej pracy z eRecruiter możesz wykorzystywać szablony wiadomości. Aby zachęcić kandydatów do odwiedzania nowej zakładki "kariera", skutecznym rozwiązaniem może okazać się zamieszczenie odnośnika do Strony Kariery PRO w wybranym szablonie wiadomości, np. potwierdzającym złożenie aplikacji przez kandydata. Wiadomość ta zawsze wychodzi automatycznie po pomyślnym zaaplikowaniu. Dzięki temu, bez względu na to, gdzie kandydat pierwotnie znalazł nasze ogłoszenie, będzie mógł sprawnie przejść do Strony Kariery PRO.
Więcej informacji o tym jak edytować szablon wiadomości znajdziesz w tym artykule.
Pochwal się Stroną Kariery PRO w mediach społecznościowych
Nieodzownym elementem komunikacji w Internecie jest odpowiednie korzystanie z mediów społecznościowych. Jeśli Twoja organizacja posiada konta na tego typu portalach, z ich pomocą warto regularnie zapraszać kandydatów do odwiedzania nowo powstałej Strony Kariery PRO. Poza linkowaniem do samej strony głównej, możesz zamieszczać bezpośrednie linki do wybranych ofert pracy.
Nie zapomnij przy tym o możliwości ustawienia obrazu oraz opisu strony w podglądzie linku w mediach społecznościowych. Więcej o tych ustawieniach piszemy w tym artykule.
Potrzebujesz więcej inspiracji? Skorzystaj z naszego e-booka i dowiedz się, jak przygotować estetyczną Stronę Kariery PRO.