Miło nam powitać Cię wśród użytkowników systemu eRecruiter - najczęściej wykorzystywanego w Polsce systemu do zarządzania rekrutacjami, wspierającego tysiące rekruterów w zbieraniu aplikacji, komunikacji z kandydatami i współpracy z biznesem w jednym miejscu. Mamy nadzieję, że praca na naszej platformie będzie dla Ciebie łatwa, intuicyjna i wpłynie na usprawnienie Twoich codziennych obowiązków. Przejdźmy do konkretów :-)

Zacznij od formularza aplikacyjnego

Jeżeli otwierasz w systemie pierwszą rekrutację, najwygodniej będzie zacząć jej tworzenie od formularza aplikacyjnego. Formularz zawiera pytania selekcyjne w formie ankiety, na jakie odpowiadają kandydaci podczas składania aplikacji do Twojej firmy.  

Dzięki pytaniom w formularzu selekcja kandydatów będzie efektywniejsza i szybsza, dlatego warto je dobrze sprecyzować pod kątem oczekiwań wobec kandydata w konkretnej rekrutacji. 

Dlaczego formularz aplikacyjny jest tak ważny?

Dzięki formularzowi odpowiedzi kandydatów na pytania w nim zawarte trafiają do systemu do odpowiedniej rekrutacji, a Ty możesz nie tylko zapoznać się z nimi, ale przede wszystkim wyszukiwać tych kandydatów, którzy udzielili odpowiedzi w preferowany przez Ciebie sposób. Szybciej, bez konieczności przeglądania CV po CV.

Jak utworzyć formularz aplikacyjny w systemie?

Po zalogowaniu do systemu eRecruiter przejdź do zakładki Formularze, a następnie kliknij w przycisk Dodaj formularz.

Uzupełnij podstawowe dane

Wpisz nazwę formularza - nazwa formularza to nazwa jaką zobaczysz w systemie, nie będzie ona widoczna dla kandydatów. Po niej odnajdziesz formularz w systemie.

Jeżeli korzystasz z szablonu graficznego formularza, który został przygotowany specjalnie dla Twojej firmy, wybierz jego nazwę w polu Szablon podstawowy oraz Szablon zaawansowany.

Następny krok to wybór pytań selekcyjnych

Możesz skorzystać z gotowych pytań dostępnych w zakładkach Dane podstawowe oraz Dane szczegółowe

Możesz też utworzyć własne pytanie dopasowane do potrzeb Twojej rekrutacji. Aby stworzyć swoje pytania, przejdź do zakładki Własne pytania i wybierz rodzaj pytania jaki chcesz dodać. Możesz dodać:

  • pytanie zamknięte jednokrotnego wyboru lub wielokrotnego wyboru (ten rodzaj pytania umożliwia późniejsze wyszukiwanie aplikacji po odpowiedziach z formularza),
  • pytanie otwarte,
  • pytanie z prośbą o podanie dat lub załączenie pliku. 

Po wybraniu odpowiedniego rodzaju pytanie będziesz mógł stworzyć własne pytanie. Wpisz treść pytania, a w przypadku pytań zamkniętych dodaj odpowiedzi, które kandydat będzie mógł wybrać. 

W przypadku tworzenia pytania własnego o oczekiwania finansowe kandydatów ważne, by odznaczyć je jako pytanie o wynagrodzenie. Pozwoli Ci to później (jeżeli zajdzie taka potrzeba) ukrywać odpowiedzi kandydatów na to pytanie przed osobami, które nie powinny widzieć tej odpowiedzi, a jednak otrzymują dokumenty kandydata.

Sprecyzuj układ formularza

W zakładce Układ zadbasz o czytelność formularza i odpowiednie doświadczenia kandydatów już na etapie aplikowania do Twojej firmy. Możesz dodać nagłówek do pytania lub powitanie do formularza.

Więcej o tworzeniu nagłówków przeczytasz w artykule Jak dodać nagłówek do formularza?.

W każdej chwili możesz też zmienić kolejność pytań w formularzu, wystarczy że chwycisz pytanie i przeciągniesz w odpowiednie miejsce. Możesz też zdecydować o obowiązkowości pytań dla kandydatów, wystarczy że zaznaczysz to w kolumnie Obowiązkowe.  

Jeżeli Twoja praca nad formularzem dobiegła końca, upewnij się, czy wygląda on tak, jak sobie tego życzysz. Kliknij w Podgląd i dokładnie sprawdź swój formularz. Sprawdź literówki i zawartość merytoryczną pytań, upewnij się że liczba pytań w formularza jest odpowiednia (ani nie za mała, ani nie za duża). 

Klikając w Zapisz możesz zapisać formularz jako wersję roboczą i dokończyć jego edycję później. Jeżeli jednak formularz jest gotowy - kliknij w Aktywuj

Uwaga: Po aktywacji formularza nie będziesz mieć już możliwości dodania czy usunięcia pytania lub odpowiedzi na pytanie.

Gratulacje! Pierwszy, bardzo ważny krok do założenia rekrutacji w systemie gotowy! Pora na część drugą, czyli tworzenie rekrutacji.

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?