System eRecruiter służy nie tylko do bezpiecznego zbierania i zarządzania aplikacjami kandydatów, ale także do komunikacji z nimi. Dzięki korzystaniu z eRecruiter możesz wzmocnić działania związane z Candidate Experience w Twojej organizacji. Komunikacja z kandydatem powinna zostać dokładnie zaplanowana i przemyślana, aby przyniosła pożądany efekt – zadowolenie kandydatów z przeprowadzonego procesu rekrutacyjnego, niezależnie od jego wyniku.

Pierwszy kontakt z aplikującym

Wiadomością, którą zazwyczaj otrzymuje kandydat jako pierwszą, jest autoresponder – automatyczna odpowiedź zwrotna wysyłana, gdy aplikujący zakończy wypełnianie formularza aplikacyjnego. Autoresponder jest jednym z gotowych szablonów dostępnych w eRecruiter – warto jak najszybciej dokonać jego edycji i dopasować treść do Waszej organizacji. Pamiętaj bowiem, że każda firma rozpoczynająca przygodę z eRecruiter ma do dyspozycji te same szablony wiadomości. Jeżeli chcesz się odróżnić, pomyśl nad zamianami, jakie można w nich uczynić. 

W eRecruiter możesz stworzyć wiele szablonów autoresponderów i wykorzystywać je w zależności od specyfiki rekrutacji.

Więcej o tym, jak pracować z szablonami wiadomości  w eRecruiter (edycja, tworzenie własnych, przykładowe szablony) przeczytasz tutaj.

Komunikacja w trakcie trwania i po zakończeniu rekrutacji

Gdy aplikacje już napłynęły i zabierasz się do pracy nad nimi, możesz podjąć różne działania, by komunikować się z kandydatami. 

Dzięki wykorzystaniu systemowych etapów, możesz wysłać:

  1. potwierdzenie spotkania – w formie email/SMS lub obydwu na raz. Dodatkowo kandydat otrzyma automatyczne przypomnienie o spotkaniu na 24 godziny przed, będzie miał też możliwość anulowania spotkania. Przeczytaj więcej.
  2. informację o odrzuceniu aplikacji – po przejrzeniu CV lub po spotkaniu rekrutacyjnym. To bardzo ważna wiadomość dla kandydata. Aplikujący oczekują, że dostaną jakąkolwiek wiadomość zwrotną, nawet jeżeli jest ona negatywna. Według badania Candidate Experience* 8 na 10 kandydatów ma wrażenie, że nikt nie zapoznał się z ich aplikacją. Wysyłka odpowiedzi zwrotnej o odrzuceniu spowoduje, że Twoja firma wyróżni się na tle innych – na pewno zostanie zapamiętana lepiej, niż ta, która w ogóle nie wróciła z informacją zwrotną.
  3. informacje związane ze złożeniem oferty i zatrudnieniem – do każdej takiej wiadomości możesz dodawać własną treść i dodatkowe załączniki. Wszystko po to, by maksymalnie uprościć Ci pracę.

Możesz również dodać własne etapy rekrutacji i podpiąć pod nie odpowiednie systemowe, lub własne szablony wiadomości. Czytaj więcej.

Oprócz komunikacji przez etapy, możesz wysłać dowolną wiadomość do jednego lub wielu kandydatów na raz. Proces się przedłuża i czas o tym poinformować? A może chcesz zaprosić wybrane osoby do wypełnienia badania satysfakcji? Zrobisz to za pomocą kilku kliknięć. Czytaj więcej.

Kontakt z kandydatem nie kończy się po zakończeniu procesu. Wiadomości możesz wysyłać również z zakładki „Moi Kandydaci”, gdzie masz dostęp do całej swojej bazy aplikacji. Z tego poziomu możesz np. zaprosić kandydatów do udziału w kolejnych projektach rekrutacyjnych, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych projektach.

Cała korespondencja w jednym miejscu

Jeżeli wiadomość do kandydata została wysłana bezpośrednio z systemu, jego odpowiedź trafi automatycznie do eRecruiter, a nie na Twoją skrzynkę email. Powoduje to, że całą historię korespondencji z kandydatem masz w jednym miejscu. Dzięki temu:

  • masz pewność, że dane kandydatów nie są porozmieszczane na różnych skrzynkach pocztowych, nie musisz się martwić o bezpieczne ich przetwarzanie i archiwizację;
  • w przypadku różnych wydarzeń, np. urlopu rekrutera prowadzącego rekrutację, ciąg komunikacji zostanie zachowany. Wystarczy, że nadasz dostęp do rekrutacji innemu managerowi;
  • masz dokładne informacje na temat tego, kto i co pisano do kandydata, i jaka była jego odpowiedź. Zachowasz więc spójność komunikacyjną z aplikującym J

Gdy kandydat odpisze na Twoją wiadomość, zobaczysz to w eRecruiter. Dowiedz się więcej o tym, jak odczytywać wiadomości od kandydatów.

Jak widzisz, w eRecruiter stawiamy na to, aby komunikacja z kandydatem była rozbudowana, dostępna z wielu miejsc, ale jednocześnie prosta i bezpieczna. Wszystko po to, abyś mógł za pomocą kilku kliknięć skontaktować się ze wszystkimi Twoimi kandydatami – pamiętaj, że czekają na Twoją informację :)


*Raport eRecruiter i Great Digital "Candidate Experience 2017"

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?