Wszystkie kolekcje
Partnerzy eRecruiter
Webankieta - narzędzie do badań NPS
Jak wysłać badanie candidate experience Webankiety z eRecruiter? Co widzi kandydat?
Jak wysłać badanie candidate experience Webankiety z eRecruiter? Co widzi kandydat?

Przeczytaj, jak zaznaczyć możliwość wysyłki ankiety w rekrutacji; jak wysłać wiadomość do kandydata; jak ankietę widzi kandydat.

Mateusz avatar
Napisane przez Mateusz
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co zrobić, by korzystać z Webankiety w Waszym systemie eRecruiter, przejdź tutaj.

Jak włączyć możliwość wysyłania ankiety candidate experience w rekrutacji?

To bardzo proste działanie. Gdy integracja z Webankietą jest już aktywowana, wystarczy zaznaczyć, które rekrutacje mają mieć możliwość wysyłki badania. W tym celu:

  1. Stwórz nową rekrutację w eRecruiter (lub edytuj już aktywną, gdzie chcesz podłączyć Webankietę).

  2. Tak jak zwykle, wypełnij wszystkie niezbędne informacje na temat planowanej rekrutacji. Jeśli chcesz wysłać ankietę do kandydatów z tej rekrutacji zwróć uwagę na dodatkowe pole: Integracje. Rozwiń je.

  3. Zaznacz checkbox Webankieta - to niezbędne do tego, aby połączyć systemy eRecruiter i Webankieta i tym samym umożliwić wysyłkę badania!

Dokończ uzupełnianie danych i aktywuj/zapisz rekrutację.

Dajemy Ci wybór co do tego, przy jakich rekrutacjach ankieta Candidate Experience ma być automatycznie wysyłana do kandydatów. Zakładamy, że pośród rekrutacji możesz mieć takie procesy, które z pewnych względów nie nadają się do przesłania ich uczestnikom ankiety (na specyficzne stanowisko, z bardzo małą liczbą kandydatów itd.). Z tego powodu zaznaczaj checkbox tylko tam, gdzie chcesz, by wysyłana była ankieta.

Jak widzisz, poza zaznaczeniem checkboxa przy dodawaniu nowej rekrutacji nie musisz robić niczego nowego, aby Twoi kandydaci zaczęli automatycznie dostać gotowe ankiety Candidate Experience. Obiecywaliśmy, że będzie łatwo :)!

Kiedy wysyłane jest kandydatowi zaproszenie do wypełnienia ankiety candidate experience?

To dobre pytanie! Odpowiedź zależy od wcześniejszych ustaleń pomiędzy Twoją organizacją i Webankietą. Na etapie wdrażania integracji macie dwie możliwości czasu wysyłki ankiety Candidate Experience. Webankieta ustawi wybraną opcję za Ciebie.

Uwaga! Nie można samodzielnie zmienić ustawienia wysyłki badania. Jeśli jednak zmienisz zdanie, nie martw się - wystarczy, że skontaktujesz się z ekspertem z Webankieta, a on zmieni ustawienia na nowe.

Dostępne są dwie opcje wysyłki ankiety:

  • po zakończeniu określonego etapu rekrutacji (czyli ankieta zostanie wysłana do kandydata automatycznie w chwili, gdy w systemie eRecruiter zmienisz kandydatowi etap np na Zatrudnienie, Wysyłka CV, Rozmowa kwalifikacyjna itd. W ramach zespołu powinniście zdecydować, jaki etap będzie miał przypisaną wysyłkę ankiety. Możecie nawet stworzyć specjalny nowy etap, np. Odrzucenie po rozmowie - wysyłka ankiety)

  • po 30 dniach od zakończenia rekrutacji (bez względu na to, na jakim etapie zakończyła się dla kandydata). To opcja dla chętnych, którzy nie chcą uzależniać wysłania ankiety od momentu zakończenia konkretnego etapu rekrutacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu zdobędziesz pewność, że ankieta trafi do wszystkich kandydatów.

Ankieta candidate experience z perspektywy kandydata

Kandydat dostanie osobną wiadomość e-mail z zaproszeniem do wypełnienia ankiety. Jest ono edytowalne, zarówno jeśli chodzi o treść jak i kolorystykę. Treść i wygląd ustalacie na etapie wdrożenia z ekspertami Webaniety. Oto przykładowa treść wiadomości:

Jak widzisz, już w treści zaproszenia wklejone zostało pierwsze (i podstawowe) pytanie ankiety Candidate Experience - Net Promoter Score. Dzięki takiemu zabiegowi zwiększamy zaangażowanie kandydata i ułatwiamy mu rozpoczęcie badania - wystarczy klik i przeniesiony zostaje on automatycznie do reszty ankiety.

Czytaj dalej:

Przeczytaj też:

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?