Aby móc cieszyć się w pełni ze spotkań online oferowanych przez system eRecruiter, pamiętaj o spełnieniu kilku kwestii związanych z wymaganiami technicznymi, czy chociażby konfiguracją kamery i mikrofonu.

Zapory sieciowe

Twoja organizacja na pewno korzysta z różnego rodzaju zapór sieciowych (tzw. „firewalli”), nawet gdy pracujesz zdalnie. To oprogramowanie, które pozwala zabezpieczyć nasze komputery i serwery przed atakami hakerskimi. Firewall pozwala sprawdzić, które elementy sieci są godne zaufania. 

Jeżeli podczas testowania spotkań online zauważysz, że połączenie nie jest możliwe, może to być spowodowane właśnie blokadą przez zaporę sieciową. 

Aby spotkania online działały poprawnie przy włączonych zaporach sieciowych, prześlij poniższe informacje do Waszego działu IT:

  1. Zezwól na ruch WWW za pomocą protokołu Secure HTTP (HTTPS): witryna LiveWebinar, panel administracyjny, strona logowania, strona rejestracji

  2. Zezwól na połączenie TCP (zabezpieczone [TLS i inne]) na portach 443. To połączenie jest wykorzystywane do: serwerów komunikacji konferencyjnej, przejść czatu itp.

  3. Zezwól na połączenie UDP (zabezpieczone [TLS]) na porcie 443, 3478, 5349 To połączenie jest wykorzystywane do: strumieniowego przesyłania multimediów (w tym audio i wideo). 

Jeśli z jakiegoś powodu protokół UDP w Twojej sieci nie jest dostępny, LiveWebinar przetransportuje dane przez TCP (porty: 443), jednak to podejście jest mniej wydajne niż użycie protokołu UDP, który zalecamy.

Biała lista domen

W przypadku większości zapór lub systemów proxy zalecamy podanie białej listy adresów DNS dla usług LiveWebinar, aby można było nawiązywać połączenia wychodzące. Lista domen:

  •  .livewebinar.com

  • Archiebot.com

  • Spotkaniaonline.erecruiter.pl

Testowanie połączenia

Polecamy przetestować połączenie za pomocą strony https://embed.archiebot.com/connection-tester. Sprawdzisz tam kwestie związane z przeglądarką oraz obsługą audio i wideo.

Z jakiej przeglądarki internetowej skorzystać?

Sugerujemy korzystanie z następujących przeglądarek:

  • Google Chrome wersja 55 lub nowsza

  • Opera wersja 44 lub nowsza

  • Mozilla Firefox wersja 50 lub nowsza

  • Internet Explorer wersja 11 lub nowsza

  • Microsoft Edge – wszystkie wersje

  • Safari – wersja 11 lub nowsza

Wymagania sprzętowe do spotkań online

Aby wziąć udział w spotkaniu online, potrzebujesz urządzenia z dostępem do mikrofonu lub kamery. Jeśli korzystasz z laptopa lub notebooka to z dużym prawdopodobieństwem masz je wbudowane. Używając komputera stacjonarnego, musisz dodatkowo je podłączyć i skonfigurować. Możesz również użyć do tego swój smartfon.

Włączenie mikrofonu i kamery w komputerze

Jeżeli nie korzystasz często z aparatu i kamery wbudowanej w Twój komputer, może się okazać, że są one wyłączone. Poniżej zamieszczamy odnośniki do poradników, pokazujących jak je włączyć na systemie Windows 10.

Informacje ze strony Support Microsoft

Jak włączyć kamerę w laptopie?

Jak włączyć mikrofon w laptopie?

Zezwolenie korzystania z kamery i mikrofonu w przeglądarce

Przeglądarki internetowe, z których korzystasz również muszą otrzymać od Ciebie zezwolenie na połączenie się z aparatem i mikrofonem. Po włączeniu spotkań online powinna pojawić się informacja z pytaniem o zezwolenie na korzystanie z wymienionych narzędzi. Jeżeli tak się nie stanie, możesz ustawić to samodzielnie w ustawieniach przeglądarki. Poniżej poradniki od poszczególnych dostawców 

Google Chrome

Mozilla Firefox

Opera

Microsoft Edge

Problemy z łącznością

Połączenie z VPN

Spotkanie online może działać wolniej, lub mieć problemy ze stabilnym połączeniem, jeżeli korzystasz z nich, będąc podpiętym do firmowej sieci VPN. Jeżeli to możliwe, przed rozpoczęciem spotkania rozłącz się z siecią VPN.

Prowadzenie rozmowy na smartfonie

Na jakość połączenia ma również znaczenie to, czy łączysz się na spotkanie poprzez laptop, czy poprzez smartfon. Przeprowadzenie rozmowy jest możliwe na telefonie, jednak mogą wtedy wystąpić problemy z przerywaniem obrazu. Rekomendujemy więc przeprowadzanie rozmowy na laptopie. 

Połączenie z WI-FI

Jeżeli korzystasz z połączenia z Internetem poprzez WI-FI, wybierz takie miejsce na przeprowadzenie spotkania, które nie będzie znajdowało się daleko od Twojego routera. 

Przewodnik dla kandydata

Przygotowaliśmy przewodnik dla kandydatów, który możesz dodać do zaproszenia poprzez opcję "dodaj załącznik" pod treścią wiadomości e-mail. Kliknij tutaj, aby go pobrać.

Kolejny krok:

Przeczytaj, jak umówić spotkanie online w eRecruiter.

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?