W tym wpisie dowiesz się:
jakie opcje dostępne są w pokoju online?
jak skonfigurować kamerę i mikrofon?
jak rozpocząć i zakończyć spotkanie?
jak udostępnić pliki i ekran?
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak wysłać zaproszenie na spotkanie online, kliknij tutaj.
Przeczytaj jak, skonfigurować kamerę i mikrofon oraz jakie wymagania techniczne powinny być spełnione, by móc w pełni korzystać ze spotkań online. Kliknij, by dowiedzieć się więcej.
Przygotowaliśmy również przewodnik dla kandydatów, który możesz wysłać im przed spotkaniem online. Kliknij tutaj, aby go pobrać.
Jak wygląda wirtualny pokój online?
Około 15 minut przed spotkaniem z kandydatem kliknij w link, który przesłany był w potwierdzeniu spotkania z systemu eRecruiter. Otworzy Ci się widok wpisywania imienia. Następnie zobaczysz widok pokoju online. Poniżej opisane zostały poszczególne elementy narzędzia.
Oznaczone poniżej ikony będą wspominane w dalszej części wpisu.
Opcja "Opuść pokój", by zakończyć całe spotkanie.
Możliwość udostępnienia plików lub ekranu
Zmiana rozłożenia okien, gdy trwa połączenie wideo pomiędzy osobami
Sprawdzenie działania kamery i mikrofonu
Możliwość przełączenia widoku z kamer na udostępnione treści, takie jak prezentowany ekran czy wgrane dokumenty
Włączenie mikrofonu
Włączenie mikrofonu i kamery
Lista uczestników i możliwość wgrania zdjęcia profilowego
Chat
Uwaga! Na ekranie zobaczysz opcję Odklucz/Zaklucz. Nie musisz ich używać, by prowadzić spotkanie z kandydatem.
Jak skonfigurować kamerę i mikrofon?
Kliknij w ikonę kółka zębatego (4.), a pojawi się ekran Zmień wybraną kamerę i audio. Możesz wybrać kamerę, z której chcesz korzystać oraz sprawdzić jak działa Twój mikrofon. Kliknij Zastosuj zmiany.
Jak rozpocząć spotkanie?
Wystarczy, że poczekasz aż kandydat pojawi się w pokoju i włączysz swój mikrofon (6.) lub mikrofon i kamerę (7.). Będziecie się wtedy wzajemnie słyszeć lub słyszeć i widzieć. Kandydata nie trzeba "wpuszczać" do pokoju, będzie on widoczny na liście uczestników (8.) od razu po kliknięciu w link do spotkania.
Uwaga! Aplikacja poprosi zarówno Ciebie, jak i kandydata o możliwość korzystania z kamery i mikrofonu. Należy wyrazić na to zgodę, inaczej nie będziecie w stanie się usłyszeć i zobaczyć.
Gdy będziecie mieli już włączone urządzenia do rozmowy, ekran się domyślnie podzieli.
Kliknij w ikonę kwadratu (3.), by zmienić widok kamery.
Możesz w dowolnym momencie wyłączyć mikrofon lub kamerę, klikając drugi raz w ten sam przycisk lub w przycisk czerwonej słuchawki, który pojawi się po nawiązaniu połączenia z kandydatem.
Jak udostępnić ekran/pliki/kartę przeglądarki?
Kliknij w ikonę Plusa (2.) a następnie wybierz Udostępnij Ekran. Tam wybierz, czy chcesz udostępnić cały pulpit, konkretną zakładkę w przeglądarce, czy dany plik z pulpitu.
Gdy chcesz wyłączyć udostępnianie, kliknij przycisk Zatrzymaj udostępnianie, który pojawi się na dole ekranu.
Możesz również wgrać pliki (do 100 MB), które będą omawiane podczas spotkania, klikając w ikonę Plusa i Pliki. Po ich wgraniu pojawi się opcja Zaprezentuj. Możesz też wrócić do tego miejsca podczas spotkania. Kliknij przycisk Przełącz na treść (5.), a pojawi się poniższy widok:
Po kliknięciu na Otwórz menu udostępniania, będzie można wybrać plik z listy wgranych dokumentów i dokonać prezentacji.
Uwaga! Do listy wgranych plików ma dostęp również kandydat.
Jak napisać do kandydata wiadomość podczas spotkania?
Kliknij ikonę chatu (9.), a otworzy się okno z rozmową.
Jak zakończyć spotkanie online?
Kliknij napis Opuść pokój. Zobaczysz wtedy powiadomienie:
Jeżeli klikniesz Zatrzymaj i wyloguj uczestników, automatycznie wszyscy zostaną wylogowani ze spotkania.
Czy dostępna jest inna wersja językowa niż polska?
Tak. Kliknij w ikonę wielokropka (1.) i wybierz ikonę flagi. Tam możesz wybrać inną wersję językową.
Czy rozmowę można nagrywać?
Nie, nie mamy możliwości nagrania rozmowy z kandydatem, ani zgrania konwersacji, która prowadzona była podczas spotkania.
O czym warto pamiętać?
Zarówno Ty, jak i kandydat macie takie same widoki ustawień w pokoju online. Kandydat posiada takie same uprawnienia do działań, jak użytkownik systemu eRecruiter.
Narzędzie nie dysponuje opcją poczekalni dla kandydata. Oznacza to, że jeżeli kandydat kliknie w link wcześniej niż o ustalonej godzinie spotkania, będzie widoczny.