Wszystkie kolekcje
Asystent planowania spotkań
Jak korzystać z kalendarza Google i Outlook w eRecruiter?
Jak korzystać z kalendarza Google i Outlook w eRecruiter?

Asystent Planowania pomoże Ci umówić spotkania szybko i wygodnie

Mateusz avatar
Napisane przez Mateusz
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Zapomnij o żmudnym sprawdzaniu dostępności kalendarzy osób zaangażowanych w rekrutacje, w poszukiwaniu dogodnego terminu spotkania z kandydatem. Dzięki integracji umówisz spotkania szybko i wygodnie z jednego miejsca.

Integracja eRecruiter z kalendarzami pozwala na sprawdzenie bezpośrednio z systemu:

  • dostępności swojej

  • dostępności uczestników spotkania

  • dostępności sal konferencyjnych w biurze

i wygodne zarezerwowanie terminu rozmowy z kandydatem jednocześnie u wszystkich osób. W ten sposób oszczędzisz czas i unikniesz niepotrzebnych pomyłek.

Zobacz, jak w praktyce działa integracja!

Logowanie do kalendarza Google i Microsoft Outlook w eRecruiter

Aby móc sprawdzać i bukować terminy wprost z eRecruiter, musisz zalogować się do swojego konta firmowego Google lub Outlook. By zobaczyć, jak to zrobić, przejdź przez opisane w tym wpisie kroki.

Ważne! Tylko konta firmowe, założone w domenie firmy pozwalają na sprawdzanie dostępności pozostałych użytkowników z danej domeny.


Jak sprawdzić dostępność kalendarzy w eRecruiter?

Po zalogowaniu do konta, przejdź do umawiania spotkań. Przy kandydacie, którego chcesz zaprosić na rozmowę np. online, wybierz etap typu Spotkanie. Na ekranie ze szczegółami zaznacz opcję Spotkanie, zaznacz uczestników spotkania i kliknij Planowanie spotkania.

Otworzy się Asystent Planowania, czyli ekran pokazujący listę uczestników spotkania wraz z ich dostępnością w wybranym przez Ciebie terminie. W tym momencie możesz również wybrać z listy dostępne sale.

Co ważne, możesz podejrzeć jedynie kalendarze tych uczestników spotkania, którzy mają dostęp do systemu eRecruiter lub wysyłana była do nich Interaktywna Karta Kandydata.

Jak widać na poniższym obrazku, na czerwono oznaczone są terminy, które dany użytkownik ma zajęte. Pozostałe terminy są wolne. Wybrany przez Ciebie termin podświetli się na zielono.

Ważne! Jeżeli w liście nie pojawiają się sale, oznacza to, że Twoja firma nie ma zdefiniowanych sal w Microsoft Outlook lub koncie Google. Sale mogą zostać dodane jedynie przez Twojego administratora IT w firmie.

Twoja firma może mieć również zablokowaną możliwość dodawania spotkań dla sal przez domeny zewnętrzne. Wówczas spotkania umawiane w eRecruiter nie będą automatycznie zapisywane w kalendarzach sal. Jeżeli napotkasz taki problem, również zgłoś się do Twojego administratora IT.

Na ekranie Asystenta Planowania, można dodawać nowych uczestników spotkania oraz sprawdzać ich dostępność w kolejnych dniach.

Po wyborze odpowiedniego terminu należy kliknąć Zapisz. Powrócisz wówczas do ekranu edycji spotkania, by móc przejść do wysyłki wiadomości.

Tylko tyle działań i aż tyle zaoszczędzonego czasu!

Przeczytaj też:

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?