Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeRekrutacja z biznesemModuł Wakatu
Jak utworzyć szablon wniosku o wakat w eRecruiter?
Jak utworzyć szablon wniosku o wakat w eRecruiter?

Dowiedz się, jak przygotować szablony niezbędne do składania wniosków o wakat.

Radosław avatar
Napisane przez Radosław
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Zobacz wideo lub przeczytaj artykuł:

Ten proces dostępny jest jedynie dla osób z rolą Administratora w systemie eRecruiter. Aby wejść do Modułu Wakatu, kliknij w "Konto Biznes" w menu głównym systemu, a następnie przejdź do zakładki "Wakat".

Tworzenie szablonu wniosku o wakat

Korzystanie ze zlecenia wakatu należy rozpocząć od stworzenia szablonu wniosku. W sekcji "Szablony" znajdziesz przycisk "+ Dodaj szablon wniosku".

Jeśli masz już jakieś szablony, możesz stworzyć nowy, kopiując inny szablon:

Szablon musi posiadać unikalną nazwę. Będzie ona widoczna wyłącznie dla użytkowników zlecających wakat. Przypisując rekruterów do projektu zdecydujesz, kto będzie mógł składać wniosek o wakat przy użyciu danego szablonu. Do jednego szablonu możesz przypisać wielu rekruterów. Jeden rekruter może mieć dostęp do wielu szablonów.

Uwaga! W tym wypadku zwrot "rekruter" nie oznacza roli przypisanej w systemie. Zwrot odnosi się do osoby, która posiada login i hasło do systemu eRecruiter. Każdy, kto może zalogować się do eRecruiter, będzie widniał na liście rekruterów możliwych do przypisania do projektu.

Pole "Instrukcja" jest opcjonalne, możesz wykorzystać je na przykład jako wskazówki dla osoby zlecającej wniosek lub do przedstawienia ważnych regulacji wewnątrzfirmowych.

Zrzut ekranu prezentuje widok sekcji z perspektywy osoby składającej wniosek

Sekcja "Informacje dodatkowe" umożliwia zbudowanie formularza, w którym osoba zlecająca wakat pozostawi informacje niezbędne do złożenia wniosku. Możesz utworzyć dowolną liczbę pytań korzystając z opcji:

  • tekst (długi)

  • tekst (krótki)

  • data

  • liczba

  • lista jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru

  • plik

TIP: jeśli chcesz dodać więcej niż jeden plik na szablonie, musisz dodać więcej pól typu "plik". Przykładowo, jeśli potrzebujesz dwóch plików na szablonie, dodaj dwa pola typu "plik". Pamiętaj, aby opisać, o jaki rodzaj pliku chodzi.

Zrzut ekranu prezentuje widok sekcji z perspektywy osoby składającej wniosek

W szablonie masz także możliwość predefiniowania osób akceptujących wniosek. Te osoby będą kopiowane na każdy wniosek korzystający z tego szablonu. Edycję osób akceptujących możesz zablokować specjalnym suwakiem. Jeśli jej nie zablokujesz, osoba wypełniająca wniosek będzie miała możliwość edycji wskazanych akceptantów:

Poziomy akceptacji wniosku

Wypełniony wniosek jest przesyłany mailowo do wybranych osób decyzyjnych (wskazanych w sekcji "Akceptacja wniosku"), z możliwością akceptacji lub odrzucenia. Wysyłkę możesz podzielić na poziomy akceptacji, to jest, przez ile szczebli Twojej organizacji musi przejść wniosek. Możesz ustawić dowolną liczbę poziomów akceptacji.

Wysyłka wniosku odbywa się sukcesywnie:

  • jeśli wszystkie osoby z poziomu 1 zaakceptują wniosek, dopiero wtedy wniosek zostanie przesłany do osób z poziomu 2;

  • po akceptacji wniosku przez wszystkich z poziomu 2, wniosek zostanie przesłany do osób z poziomu 3 itd.

Jeśli ustawisz wartość na 0, wniosek po złożeniu zostanie automatycznie zaakceptowany.

Aby ułatwić komunikację z osobami decyzyjnymi, możesz pozostawić komentarz dla akceptanta. Pojawi się on w wiadomości email z prośbą o akceptację wniosku.

Edycja i usuwanie szablonu wniosku

Zapisany szablon wniosku o wakat może edytować wyłącznie Administrator systemu eRecruiter za pomocą ikony ołówka, w sekcji ze wszystkimi szablonami. Edycja nie wpływa na już złożone wnioski i dotyczy wyłącznie tych nowych.

Usunięcia szablonu także może dokonać jedynie Administrator. Usunięcie szablonu nie wpływa na już złożone wnioski.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?