Zobacz wideo lub przeczytaj poniższy artykuł:
Moduł Wakatu to funkcja, która pozwala przenieść proces wnioskowania o stworzenie nowej rekrutacji do Twojego systemu eRecruiter. Możliwe jest zebranie niezbędnych informacji dotyczących nowego wakatu oraz przeprowadzenie wielopoziomowego procesu akceptacji wniosku. Dzięki szablonom wniosków możesz zaplanować proces zlecania wakatu i dopasować go do charakterystyki każdego stanowiska w Twojej organizacji. Zaakceptowany wniosek o wakat pozwoli na błyskawiczne stworzenie wersji roboczej rekrutacji, którą będzie procesował dalej dział rekrutacji.
Wniosek o wakat może złożyć każda osoba, która posiada możliwość logowania się do eRecruiter. Opcja znajduje się w zakładce "Konto biznes". W zależności od przypisanej roli, lista dostępnych zakładek może różnić się od przykładu poniżej.
Składanie wniosku jest możliwe dzięki szablonom wniosków. W tym artykule wyjaśniamy, jak utworzyć pierwszy szablon wniosku (opcja dostępna wyłącznie dla Administratora systemu). Jeśli nie możesz złożyć wniosku o wakat z powodu braku szablonów, skontaktuj się z Administratorem eRecruiter w Twojej organizacji.
Po wyborze właściwego szablonu wniosku przystąp do uzupełniania wymaganych informacji. Podstawowe informacje, czyli nazwa stanowiska oraz rekruterzy przypisani do projektu, automatycznie pojawią się w wersji roboczej projektu rekrutacyjnego. Wprowadzenie tych informacji ułatwi pracę zespołowi rekrutacji. Podanie tych danych zawsze jest obowiązkowe.
TIP: osoba, którą wskażesz jako pierwszą na liście rekruterów przypisanych do projektu, będzie również przypisana na stałe jako rekruter w nowym projekcie rekrutacyjnym, który powstanie na podstawie zaakceptowanego wniosku o wakat.
Informacje dodatkowe to sekcja, w której Administrator eRecruiter może wymagać uzupełnienia innych, istotnych z punktu widzenia rekrutacji informacji o wakacie. Możesz spotkać się z polami:
tekst (długi)
tekst (krótki)
pole daty
liczba
lista jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru
plik
W zależności od ustawień szablonu, wybrane informacje dodatkowe mogą być opcjonalne.
Poziomy akceptacji wniosku
Kluczowym elementem wniosku o wakat jest wskazanie osób, które będą podejmować decyzje o jego akceptacji lub odrzuceniu. W zależności od szablonu, możesz spotkać się z różną liczbą poziomów akceptacji wniosku. Jeśli nie ma tej sekcji w Twoim wniosku, to Twój wniosek zostanie automatycznie uznany za zaakceptowany po kliknięciu przycisku "Wyślij".
Możesz wysłać prośbę o akceptację wniosku do dowolnej osoby, na wskazany adres mailowy. Lista rozwijana zawiera nazwiska osób, które posiadają dostęp do eRecruiter. W ich przypadku wniosek trafi na adres mailowy, którym logują się do eRecruiter. Jeśli chcesz dodać nowego akceptanta, wpisz jego adres mailowy w polu tekstowym i zatwierdź dodanie adresu. Upewnij się, że adres został wpisany poprawnie. Opcja umożliwia pojedyncze dodawanie większej liczby osób.
Ważne: dodawanie adresów mailowych w tym miejscu jest wyłącznie wskazaniem odbiorcy wniosku. Nie wiąże się to z wykorzystaniem punktów dostępu z puli użytkowników eRecruiter. Nie jest tworzone nowe konto dostępu.
Wypełniając wniosek, możesz także spotkać się z sytuacją, że będą w nim już wskazani akceptanci. Oznacza to, że zostali oni ustawieni w szablonie wniosku, który wypełniasz. Osoba tworząca wniosek ma możliwość zablokować edycję akceptantów we wniosku i w takiej sytuacji nie będziesz mieć opcji ich zmienienia.
Obowiązkowe jest wskazanie co najmniej jednego akceptanta na każdym poziomie. Wysyłka wniosku odbywa się sukcesywnie:
jeśli wszystkie osoby z poziomu 1 zaakceptują wniosek, dopiero wtedy wniosek zostanie automatycznie przesłany do osób z poziomu 2;
po akceptacji wniosku przez wszystkich z poziomu 2, wniosek zostanie automatycznie przesłany do osób z poziomu 3 itd.
Jeśli na którymkolwiek z poziomów wniosek zostanie odrzucony, nie będzie on przesyłany do akceptantów z kolejnych poziomów.
Statusy i szczegóły wniosków
Kiedy wyślesz pierwszy wniosek do akceptantów, w zakładce "Wnioski" pojawi się lista wszystkich wniosków, których jesteś autorem wraz z aktualnymi statusami. Administrator systemu ma w tym miejscu dostęp do wszystkich wniosków wysłanych przez każdego użytkownika systemu.
Możliwe są cztery statusy wniosku o wakat:
Odrzucony - ktoś z akceptantów odrzucił wniosek.
Oczekujący - nie wszyscy akceptanci podjęli jeszcze decyzję w sprawie wniosku.
Utwórz rekrutację - wniosek o wakat został zaakceptowany przez wszystkich akceptantów. Po kliknięciu system utworzy rekrutację w wersji roboczej, automatycznie przypisując ją do wskazanych we wniosku rekruterów.
Przejdź do rekrutacji - rekrutacja została utworzona, ale może pozostawać w wersji roboczej. Przycisk pozwala przejść do edycji rekrutacji (wyłącznie w przypadku osób z rolami: Użytkownik Plus, Rekruter, Rekruter Mini, Administrator).
Nad listą wniosków znajdziesz opcję filtrowania ich po dacie złożenia (przycisk "Filtruj") oraz opcję pobrania raportu Excel z listą wniosków (przycisk "Pobierz raport"). Jeśli zastosujesz filtr na liście, raport będzie uwzględniał jedynie te wnioski, które spełniają wskazane kryteria daty.
Wygląd przykładowego raportu:
Kliknięcie w lupkę na wybranym wniosku przeniesie Cię do jego szczegółów. Tam znajdziesz wszystkie informacje przekazane przez osobę wypełniającą wniosek oraz szczegóły dotyczące czasu podjęcia decyzji przez akceptantów. W wypadku jeśli akceptantem była osoba dodana poprzez ręczne wpisanie adresu mailowego, podany adres wyświetli się jako nazwa akceptanta. Z kolei użytkownicy eRecruiter, którzy logują się do systemu, będą podpisani imieniem i nazwiskiem.
Raz wysłany wniosek nie podlega edycji. Decyzje podejmowane przez akceptantów także są nieodwracalne. W tym artykule sprawdzisz, jak wygląda prośba o akceptację wniosku z perspektywy akceptanta.
Akceptant ma możliwość wpisania powodu odrzucania wniosku, który wyświetli się jako komentarz w szczegółach wniosku:
Możesz wydrukować szczegóły wniosku, wchodząc w jego podgląd i klikając przycisk "Drukuj" w prawym górnym rogu:
Tworzenie rekrutacji poprzez zaakceptowany wniosek
Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, status "Utwórz rekrutację" pozwoli na stworzenie wersji roboczej projektu (opcja ta dostępna jest wyłącznie dla osób z rolami: Użytkownik Plus, Rekruter, Rekruter Mini, Administrator). Aby pomóc rozróżnić go od pozostałych projektów, nazwa projektu utworzonego przez zaakceptowany wniosek będzie zaczynać się od słów "NOWY WAKAT". W widoku szczegółów rekrutacji pojawi się też nowa sekcja z linkiem do zaakceptowanego wniosku, co pozwala na szybki dostęp do szczegółów wniosku o wakat.
Rekrutacja zostanie też wstępnie przypisana do osób, które zostały wskazane we wniosku jako rekruterzy przypisani do projektu. Listę osób przypisanych możesz zmienić w każdej chwili podczas edycji projektu z poziomu zakładki "Zespół".