Wszystkie kolekcje
Rekrutacja z biznesem
Jak wysłać aplikację kandydata do managera?
Jak wysłać aplikację kandydata do managera?

Dowiedz się, jak bezpiecznie przesłać CV kandydatów do managerów liniowych w firmie.

Zuzanna avatar
Napisane przez Zuzanna
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Angażujesz managerów liniowych w proces rekrutacji i chcesz wysyłać im CV rekomendowanych przez siebie kandydatów w bezpieczny sposób? Skorzystaj z Interaktywnej Karty Kandydata. Z filmu instruktażowego i poniższego artykułu dowiesz się czym jest Interaktywna Karta Kandydata i jak efektywnie wysłać ją do managerów!

Co to jest Interaktywna Karta Kandydata?

Interaktywna Karta Kandydata daje Ci możliwość przesłania do konkretnego odbiorcy (lub wielu odbiorców) wybranych przez Ciebie aplikacji kandydatów bezpośrednio z systemu. 

Manager otrzymuje wiadomość mailową z linkami do aplikacji. Po kliknięciu w linki przechodzi do danych kandydatów bez konieczności logowania do systemu. Może swobodnie i z każdego miejsca zapoznać się z dokumentami i odpowiedziami z formularza, ocenić aplikacje, przeczytać notatki rekruterów (ogólne) oraz dodać własne (które będą widoczne w systemie). Działania managerów są widoczne na liście aplikacji w rekrutacji w systemie - widać, czy otworzył daną Interaktywną Kartę, czy i jak ją ocenił oraz jaką notatkę dodał.

Uwaga: Używanie Interaktywnej Karty Kandydata nie zwalnia z utworzenia odrębnej procedury przetwarzania danych – powinna ona uwzględniać, że aplikacje przesyłane są za pośrednictwem systemu eRecruiter.

Jak wysłać karty kandydatów do managerów?

Przejdź do danej rekrutacji i zaznacz kandydatów, których karty chcesz wysłać do managerów. Następnie kliknij w przycisk Wyślij karty kandydata.

Otworzy się okienko, w którym wybierzesz adresy mailowe osób, którym chcesz udostępnić dokumenty kandydatów. Możesz też załączyć komentarz do aplikacji, jaki odbiorcy dostaną od Ciebie w mailu z linkami do kart.

Jeżeli na liście nie ma odbiorcy, do którego chcesz wysłać Interaktywne Karty, możesz dodać go ręcznie. Na koniec kliknij w przycisk Wyślij. Gotowe :-)

Uwaga! Jeśli podczas dodawania nowego odbiorcy Interaktywnej Karty Kandydata pojawi się taki komunikat, konieczne będzie zweryfikowanie przez Administratora systemu dostępności punktów na użytkowników :

Po przesłaniu Interaktywnej Karty przy kandydacie w zależności od wykonanej akcji pojawią się poniższe ikony:

Przekreślone oczko na czarnym tle - oznacza, że karta została wysłana do managera, ale nie została jeszcze obejrzana

Otwarte oczko na czarnym tle - oznacza, że karta została obejrzana przez managera, ale nie została oceniona

Otwarte oczko na białym tle - oznacza, że karta została wysłana do siebie

Kciuk w górę oznacza, że kandydat został zaakceptowany, a kciuk w dół, że kandydat został odrzucony

Ważne: Wysłana Interaktywna Karta Kandydata domyślnie jest ważna 14 dni. Administrator systemu w Ustawieniach lub Opiekun eRecruiter na wniosek Administratora może zmienić długość aktywności IKK na 7, 21 lub 28 dni. To proces, który nastąpi na koncie całej firmy, a nie na poszczególnej rekrutacji. Po tym czasie dostęp do IKK wygasa i należy wysłać ją ponownie do managera. Z jednej strony ograniczony czas może być motywacją do szybszej reakcji managera, z drugiej wspiera to bezpieczeństwo przetwarzania danych kandydatów. 

Dodatkowym zabezpieczeniem IKK, które może włączyć Administrator systemu lub Opiekun eRecruiter jest hasło. Zabezpieczenie karty hasłem spowoduje, podgląd kart będzie możliwy po wpisaniu jednorazowego hasła, które zostanie wysłane do odbiorcy kart w osobnej wiadomości e-mail. Chroni to kartę przed podglądem przez osoby trzecie, jeżeli ktoś przesłałby ją dalej w niepowołane ręce.

Dowiedz się więcej

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?