W systemie eRecruiter masz możliwość dodawania własnych etapów rekrutacji, które pomogą Ci skuteczniej i efektywniej pracować na aplikacjach kandydatów. Etapy własne mają kilka różnych kategorii, o których przeczytasz poniżej.

Uwaga! Opcja ta dostępna jest dla Administratora i Rekrutera. Pamiętaj, że jeżeli edytujesz/dodasz/usuniesz etap, będzie to miało wpływ na cały Wasz proces rekrutacyjny i wszyscy użytkownicy Waszego systemu zobaczą zmianę.


Możesz skonfigurować etap jako:

  1. Standardowy
  2. Wiadomość
  3. Spotkanie
  4. Odrzucenie

Czym charakteryzują się poszczególne rodzaje etapów?

Standardowy
To podstawowy etap, który możesz wykorzystywać, jeżeli nie chcesz podłączyć pod niego dodatkowego szablonu wiadomości własnej. Określa dany etap rekrutacji, na którym znajduje się kandydat. Informuje Cię również, w którym momencie projektu jesteś. 

Wiadomość
Etap typu wiadomość możesz wykorzystać, gdy chcesz wysyłać z poziomu zmiany etapu e-mail do kandydata, który nie jest zaproszeniem na spotkanie lub informacją o odrzuceniu aplikacji. Umożliwia podpięcie pod etap odpowiedniego szablonu wiadomości, który możesz sam zdefiniować w systemie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak to zrobić.
Ważne! Definiując nowe szablony wiadomości i podpinając je pod dany etap wpływasz na komunikację z kandydatem. Pamiętaj, aby wcześniej ustalić w Twoim zespole treść szablonów.

Spotkanie
Ten rodzaj etapu daje Ci możliwość zapraszania kandydatów na spotkania rekrutacyjne, a dzięki temu również:

Gdy wybierzesz ten etap, to system automatycznie podpowie Ci systemowy szablon wiadomości, jako preferowany. Możesz zmienić wybór, rozwijając listę z szablonami i wybierając swój własny szablon typu Spotkanie.

Odrzucenie
Jeśli sklasyfikujesz swój nowy etap jako Odrzucenie, będziesz mógł:

  • odrzucać wybranych kandydatów z prowadzonej rekrutacji,
  • zaznaczać powód odrzucenia,
  • wysyłać automatyczne wiadomości do kandydatów z wykorzystaniem własnych lub gotowych szablonów wiadomości.

Gdy wybierzesz ten etap, to system automatycznie podpowie Ci systemowy szablon wiadomości, jako preferowany. Możesz zmienić wybór, rozwijając listę z szablonami i wybierając swój własny szablon typu Spotkanie.

Jak dodać nowy etap własny i jak nadać mu rodzaj?

Jeżeli chciałbyś dodać swój etap przejdź do Ustawień, następnie wejdź do zakładki Etapy rekrutacji i kliknij Dodaj etap. 

W następnym kroku nazwij swój nowy etap oraz nadaj mu odpowiednią kategorię. Zatwierdź wykonaną akcję przyciskiem Zapisz.

W przypadku etapu ,,Wiadomość", „Odrzucenie” lub „Spotkanie” wybierz szablon wiadomości, z którego będziesz korzystać.

Możesz uporządkować wszystkie etapy, aby wyświetlały się w kolejności, która Ci najbardziej odpowiada. Taka kolejność pojawi się później na liście etapów przy aplikacjach kandydatów.

Na karcie rekrutacji wybierz, które etapy powinny wyświetlać się przy kandydatach w danym projekcie. Możesz przypisywać różne etapy w zależności od projektu. O tym jak to zrobić przeczytasz tutaj.

Etapy zaznaczone wcześniej na karcie rekrutacji  pojawią się na liście etapów w wybranym projekcie:

Czy mogę edytować etap?

Tak, ale nie można zmienić wszystkiego. Możesz zmienić rodzaj etapu (np. z Standardowy na Wiadomość), klikając przy danym etapie w ustawieniach Akcje -> Edytuj. Możesz również zmienić szablon wiadomości podpiętej pod dany etap. Nie możesz zmienić nazwy etapu, gdy został on już użyty przy jakimkolwiek kandydacie.

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?