Zapraszając kandydata na spotkanie przez system eRecruiter, dajesz mu możliwość potwierdzenia obecności lub odwołania tego wydarzenia. W zależności od tego, czy otrzymał wiadomość e-mail, czy SMS, może to zrobić w następujący sposób:
Wiadomość e-mail
Potwierdzanie lub odrzucanie zaproszenia przez kandydata
Do zaproszenia e-mail możesz dodać specjalny link, który umożliwi kandydatowi potwierdzenie obecności lub odrzucenie spotkania. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
Wkleić pole {Link do potwierdzania/odrzucania spotkania} do treści zaproszenia na spotkanie.
Dodać pole danych „Link do potwierdzania/odrzucania spotkania” w szablonie wiadomości, który jest przypięty do etapu spotkanie:
Gdy wyślesz zaproszenie, kandydat otrzyma wiadomość e-mail z linkiem, który umożliwia wybór – potwierdzenie albo odrzucenie spotkania:
Kandydat może podjąć decyzję tylko raz, czyli nie może ponownie wejść w link i zmienić decyzji. Gdy kandydat podejmie decyzję, organizator spotkania jest o tym informowany na dwa sposoby:
Informacja mailowa
Informacja w systemie
Co się dzieje w przypadku odrzucenia spotkania?
Jeśli spotkanie zostanie odrzucone, organizator otrzymuje e-mail, a kafel spotkania w systemie zmieni kolor na czerwony:
Nie oznacza to jednak, że spotkanie zostało automatycznie odwołane.
Aby je odwołać lub edytować, kliknij ikonę trzech kropek na kaflu i wybierz odpowiednią opcję.
Co się dzieje w przypadku potwierdzenia spotkania?
Jeśli spotkanie zostanie potwierdzone, organizator otrzymuje e-mail, a kafel w systemie pokazuje zieloną ikonę przy imieniu nazwisku kandydata.
Przypomnienie o spotkaniu
W wiadomości e-mail (z potwierdzeniem lub przypomnieniem o spotkaniu) kandydat otrzymuje link, za pomocą którego może odwołać spotkanie.
TIP: Do wiadomości "potwierdzenie spotkania" link może dodać Administrator edytując szablon wiadomości w ustawieniach.
Klikając w link "tutaj", kandydatowi otwiera się nowe okno w przeglądarce, gdzie może podać powód odwołania. Nie jest to jednak pole obowiązkowe.
Może również po prostu kliknąć Odwołaj spotkanie. Zobaczy powiadomienie:
W tej chwili na Twoją skrzynkę pocztową otrzymasz wiadomość potwierdzającą odwołanie spotkania.
Klikając na Usuń spotkanie z eRecruiter, przejdziesz od razu do systemu, gdzie możesz usunąć spotkanie z kalendarza i wykonać dalsze akcje, np. zaproponować kandydatowi nowy termin.
Notyfikację o wiadomości otrzymasz również w Centrum Powiadomień w eRecruiter.
Klikając w nią przejdziesz bezpośrednio na profil kandydata, gdzie możesz od razu odpisać.
Wiadomość SMS
W przypadku SMS-ów, kandydat może odwołać spotkanie dopiero, gdy otrzyma automatyczną wiadomość przypominającą o spotkaniu (na 24 godziny przed).
W SMS-ie pojawia się informacja: Aby odwołać spotkanie wyślij SMS: NIE.
Bez różnicy, czy kandydat odpisze małymi, czy wielkimi literami, czy zamiast Nie napisze No - system zareaguje tak samo, jak w przypadku odwołania email. Natychmiast otrzymasz informację na maila. Pozostałe działania są takie same, jak opisane powyżej.
Co jeżeli kandydat odpisze w inny sposób, np. "Dzień dobry, nie pojawię się"?
Informacja zostanie potraktowana, jak zwykła wiadomość od kandydata. W Centrum Powiadomień pojawi się ikona nowej wiadomości. Wiadomość na skrzynkę mailową otrzymasz w przypadku, gdy masz włączone notyfikacje mailowe w ustawieniach systemu (zakładka Moje konto).
SŁOWA KLUCZOWE: czy kandydat może odwołać spotkanie ; gdzie kandydat odwoła spotkanie ; odwołanie spotkania ; rezygnacja ; SMS z przypomnieniem ; usuń spotkanie ; |