Konto Kandydata to narzędzie skierowane do kandydatów składających swoje aplikacje poprzez nasz system. Służy do zbierania i porządkowania wszystkich danych kandydatów, przesyłanych przez formularze aplikacyjne eRecruiter. 

Korzyści dla kandydatów:

  • Wszystkie aplikacje w jednym miejscu: kandydat nie musi przeszukiwać skrzynki pocztowej, by przypomnieć sobie kiedy aplikował na dane stanowisko.

  • Dostęp do przesłanych CV i informacji z formularza: w dowolnym momencie kandydat może podejrzeć jakie pliki załączył w danej rekrutacji, czy przypomnieć sobie odpowiedzi, które podał w formularzu aplikacyjnym.

  • Uporządkowana korespondencja z rekruterem: dzięki możliwości odbierania i wysyłki wiadomości e-mail, kandydat ma dostęp do pełnej listy poruszanych z pracodawcami tematów.

Co Konto Kandydata oferuje pracodawcom?

  • Przygotowani kandydaci: łatwo sprawdzą, jakie informacje i pliki przesłali podczas aplikowania do danej firmy. Mają również dostęp do wiadomości od rekruterów i mogą się z nimi komunikować za pomocą Konta.

  • Przyspieszenie procesu aplikowania: będąc zalogowanym do Konta Kandydata podczas aplikowania, pytania systemowe formularza (dane podstawowe, języki, dyspozycyjność, itd.) uzupełnią się automatycznie.

  • Możliwość bardziej szczegółowego screeningu aplikacji w systemie: kandydaci chętniej wypełnią dłuższe formularze aplikacyjne, gdyż skupią się tylko na tych pytaniach, które nie uzupełniły się automatycznie.

  • Wzmocnienie Candidate Experience: dostęp do przesłanych danych oraz możliwość kontaktu z rekruterem w jednym miejscu pozytywnie wpłynie na odbieranie całości procesu rekrutacyjnego przez kandydatów. To brakujący element procesu, jakim jest poszukiwanie pracy.

Czy usługa jest płatna?

Nie. Jest to narzędzie, za które nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty.

Jak wygląda proces zakładania Konta Kandydata?

Wysyłamy kandydatowi zaproszenie do założenia Konta w taki sposób, by nie kolidować z procesem aplikowania do pracodawcy. Dopiero po złożeniu aplikacji (po kliknięciu "Wyślij" na formularzu aplikacyjnym) kandydat ma możliwość założenia Konta Kandydata.

Zaproszenie do założenia konta nie będzie się wyświetlać po zaaplikowaniu przez formularze dołączone do ofert publikowanych na portalu Pracuj.pl. 

Czy Konto Kandydata to część systemu eRecruiter?

Nie. Jest to odrębna aplikacja przeznaczona wyłącznie dla kandydatów, a nie dla użytkowników systemu eRecruiter.

Jak kandydat loguje się do Konta Kandydata?

 Kandydat może zalogować się poprzez stronę https://kandydat.erecruiter.pl/.
Może również zalogować się poprzez każdą wiadomość mailową, jaką otrzyma od Konta Kandydata (np. po złożeniu nowej aplikacji).

Jak działa Konto Kandydata?

Po założeniu Konta Kandydata, działa ono jak magnes na aplikacje danego użytkownika. Są dwa scenariusze działania:

1. Kandydat jest zalogowany do Konta Kandydata

Jeżeli kandydat jest zalogowany i zaaplikuje na jakąkolwiek ofertę pracy poprzez formularz aplikacyjny eRecruiter, używając tego samego adresu e-mail, który podał przy zakładaniu Konta, jego aplikacja od razu pojawi się w Koncie Kandydata. Otrzyma również potwierdzenie e-mail.

2. Kandydat nie jest zalogowany do Konta Kandydata

W przypadku, gdy użytkownik nie jest zalogowany do Konta Kandydata i przejdzie przez proces aplikacji za pomocą naszych formularzy, otrzymuje wiadomość z pytaniem, czy dodać nową aplikację do Konta.  

Jeżeli się zgodzi, jego aplikacja pojawia się w Koncie automatycznie. Dzięki temu buduje swoją bazę aplikacji, panuje nad informacjami. Wie gdzie, kiedy, do kogo i jakie dane zostały przesłane. 

Uwaga! Powyżej opisane zasady działają również w przypadku aplikowania na ogłoszenia publikowane na Pracuj.pl. 

Jakie opcje oferuje Konto Kandydata?

Po zalogowaniu do Konta, kandydat ma dostęp do 3 zakładek:

Moje aplikacje

tu zobaczy listę swoich rekrutacji, na które aplikował kandydat wraz z załączonym CV oraz informacjami z formularza aplikacyjnego. Widać na jaki projekt aplikowano, kiedy, do jakiej firmy oraz z jakiego źródła.

Po kliknięciu w daną aplikację kandydat ma dostęp do dokumentów, które przesyłał w rekrutacji. Może również podejrzeć odpowiedzi z formularza aplikacyjnego, jakie udzielił.

Wiadomości

To lista wszystkich wiadomości e-mail, jakie zostały wysłane do kandydata przez rekrutera z systemu eRecruiter. Kandydat może odpowiedzieć na każdą z nich oraz załączyć dodatkowe pliki (do 15 MB).

Dodatkowe funkcje

W menu dostępne są trzy dodatkowe odnośniki:

  • porady - przeniesie kandydata na stronę porady.pracuj.pl, gdzie znajdzie wiele przydatnych informacji na temat tego, jak przygotowywać się do rozmów rekrutacyjnych

  • Kreator CV - to przejście do strony cv.pracuj.pl, czyli kreatora CV Pracuj.pl. Kandydat może tam za darmo przygotować profesjonalnie wyglądający dokument

  • Zarobki - to odnośnik do strony zarobki.pracuj.pl, gdzie można porównać poziomy wynagrodzeń w konkretnych branżach i stanowiskach.

Ustawienia

To kilka pomocnych zakładek, do których można trafić po kliknięciu w swoje imię w prawym górnym rogu.

  • Pomoc - możliwość wysyłki zapytania na adres [email protected]

  • Powiadomienia - możliwość wyłączenia informacji o dodaniu nowej aplikacji do Konta Kandydata

  • Aktywne urządzenia - pokazuje, na jakich urządzeniach kandydat jest zalogowany. Dzięki temu działa automatyczne uzupełnianie danych w formularzach aplikacyjnych

  • Prywatność - możliwość oznaczenia zgody lub sprzeciwu na informacje marketingowe

  • Eksport danych - możliwość pobrania wszystkich danych z Konta Kandydata

  • Usunięcie konta - za pomocą tej opcji kandydat może nieodwracalnie usunąć swoje dane z konta.

Czy włączenie Konta Kandydata spowoduje jakiekolwiek zmiany w systemie eRecruiter?

Nie. Użytkownik systemu eRecruiter nie odczuje żadnych zmian związanych z Kontem Kandydata. Odczuje jedynie korzyści wynikające z tego, że aplikujący korzystają z Konta Kandydata :)



Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?