Według badania Candidate Experience, 8 na 10 kandydatów czeka na wiadomość e-mail w przypadku odrzucenia z procesu aplikacyjnego. I nie chodzi tu jedynie o informację o odrzuceniu po spotkaniu, tylko nawet po analizie CV. Na szczęście mając system eRecruiter, jesteś przygotowany na to, by odpowiedzieć wszystkim Twoim kandydatom!

Zacznij od określenia etapów

Do informowania o odrzuceniu służą etapy. W eRecruiter rozróżniamy dwa rodzaje etapów:

  • Domyślne – Odrzucony po CV, Odrzucony po spotkaniu

  • Własne – które mogą stworzyć zarówno Administrator, jak i Rekruter w ustawieniach systemu

eRecruiter pozwala na stworzenie dowolnej liczby etapów, tak by odzwierciedlały one Wasze procesy rekrutacyjne. (czytaj więcej)

Dodatkowo do etapów możesz dołączyć szablony wiadomości, które również można wcześniej dostosować do waszych potrzeb, lub stworzyć zupełnie nowe. (czytaj więcej)

Zakładając lub edytując rekrutację możesz zaznaczyć, które etapy mają być dostępne w tym konkretnym projekcie. Dzięki temu utrzymujesz porządek na liście etapów w rekrutacji, ukrywając te, które nie są w danej chwili potrzebne. (czytaj więcej)

Jak zmienić etap kandydata na Odrzucony?

Przejdź do rekrutacji. Przy kandydacie zobaczysz kafelek z nazwą etapu. Kliknij w niego i zmień etap np. na Odrzucony po CV.

Pojawi się widok, gdzie możesz zdecydować:

  • Czy zaznaczyć powód odrzucenia (jest nieobowiązkowy, ale informacja zaciągnie się do raportu Lista kandydatów. Kandydat jej nie otrzyma).

  • Czy wysyłać wiadomość e-mail do kandydata.

Jeżeli nie zaznaczysz checkboxaWyślij informację zwrotną do kandydata”, to po zapisaniu zmieni się etap kandydata, ale nie otrzyma on żadnej wiadomości.

Jeżeli zaznaczysz checkbox, będziesz mógł przejść do edycji wiadomości.

Jak wysłać wiadomość o odrzuceniu?

W edycji wiadomości widzisz szablon tekstowy, który połączony jest z danym etapem. Z tego poziomu możesz dokonywać zmian w tekście, jednak nie zostaną one zaktualizowane w szablonie. Jedynie dany kandydat otrzyma nowy tekst.

Możesz wysłać wiadomość od razu, lub skorzystać z opcji Ustaw datę wysyłki na inny dzień. Jeżeli użyjesz tej opcji, kandydat otrzyma wiadomość dopiero w ustalonym dniu. Możesz również anulować wysyłkę, przechodząc do zakładki Wiadomości na profilu danego kandydata.

Jeżeli jednak nie zmieniasz daty, kliknij Wyślij i oznacz jako odrzucone. Kandydatowi zmieni się etap i otrzyma on Twoją wiadomość e-mail. Jeżeli na nią odpisze, system poinformuje Cię tym odpowiednim powiadomieniem, a odpowiedź znajdziesz w zakładce Wiadomości na profilu danego kandydata.

Jak wysłać wiadomość o odrzuceniu do wielu kandydatów jednocześnie?

Zaznacz kandydatów, do których chcesz wysłać wiadomość. Po zaznaczeniu nad pierwszą aplikacją pojawi się przycisk Odrzuć. Kliknij i wybierz pasujący Ci etap (np. odrzucenie po CV, czy spotkaniu itd). Kolejne kroki będą identyczne, jak opisane wyżej. Decydując się na wysyłkę wiadomości, wyjdzie ona jednocześnie do wszystkich wskazanych osób. Żaden kandydat nie zobaczy danych innego kandydata.

Jak sprawdzić do kogo została wysłana wiadomość o odrzuceniu?

Przy aplikacji każdego kandydata, do którego wysłana została informacja zwrotna o odrzuceniu, pojawi się napis: Poinformowano o odrzuceniu. Dodatkowo możesz szybko sprawdzić, ile osób zostało poinformowanych za pomocą filtra z lewej strony listy aplikacji: Informacja zwrotna. Filtr sprawdza jedynie te aplikacje, które mają/miały ustalony etap typu „odrzucenie”: Odrzucony po CV, Odrzucony po spotkaniu lub jakikolwiek tego typu etap własny.

Czy udało Ci się znaleźć odpowiedź na swoje pytanie?